تذکر نمایندگان مجلس به وزیر علوم

کد خبر: 1056756

جمعی از نمایندگان مجلس طی تذکری به وزیر علوم درباره عملکرد رئیس دانشگاه صداوسیما، نسبت به جذب نزدیکان و حذف منتقدین انقلابی اعتراض کردند.

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر علوم

 خبرگزاری فارس: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر علوم، خواهان بررسی و نظارت بیشتر بر عملکرد دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما شدند.

متن تذکر نمایندگان مجلس به وزیر علوم درباره عملکرد رئیس دانشگاه صداوسیما به شرح است:

در دوره مدیریت جناب دکتر علی عسگری، شاهد رویکردهای مثبتی همچون تحول و جوانگرایی انقلابی به ویژه در رویکرد مدیران شبکه های تلویزیونی و نظارت بر انتشار صوت وتصویر در فضای مجازی بوده ایم که جای تقدیر دارد. لکن گزارشات متعدد از سوی دانشجویان و اساتید، مبنی بر ضعف عملکرد دانشگاه صداوسیما ]آقای دکتر شهاب اسفندیاری[ با محورهای ذیل به اینجانبان واصل گردیده که موجبات نگرانی از روندهای موجود در این دانشگاه استراتژیک را ایجاد نموده است و ضرورت دارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص ورود کرده و اقدامات لازم نظارتی را در دستور کار قرار دهد.

۱. برخورد با اساتید و دانشجویان انقلابی آن دانشگاه و احضار به کمیته های انضباطی و بعضاً حذف آنان به دلیل نقد عملکرد دانشگاه  

۲. ابراز نارضایتی کارکنان دانشگاه از شیوه برخوردهای غیر عادلانه و غیرضابطه مند اداری و مالی با آنها

۳. ایجاد کمیته ای مجزای از منابع انسانی برای تشخیص استخدام دانشجویان که اظهار شده عملاً رویکردی برای حذف دانشجویان منتقد دانشگاه است.

۴. اصرار غیر کارشناسی بر برگزاری حضوری امتحانات (۲-۹۸) علیرغم تذکر ستادملی کرونا که موجب ابتلاء برخی دانشجویان به کرونا گردید.

۵. جذب اعضاء جدید هیات علمی از میان شاگردان و نزدیکان رئیس دانشگاه بدون رعایت اصل تعارض منافع که بعضاً شاخص های صلاحیت علمی و عمومی برجسته ای ندارند و طرد متقاضایان شایسته عضویت هیات علمی

۶. جذب و استخدام و انتصاب مدیرانی با تخصص مغایر با ماموریت آن دانشگاه و سازمان صداوسیما (زمین شناسی و...).

اسامی امضاکنندگان به شرح زیر است:

عباس مقتدایی

رضا آریان پور

رسول فرخی میکال

الهام آزاد

رحمت الله فیروزی پوربادی

زهره الهیان

احمد محرم زاده

روح الله ایزدخواه

حسین محمدصالحی دارانی

نصرالله پژمان فر

حسین میرزائی

حسینعلی حاجی دلیگانی

روح الله نجابت

حسین حق وردی

علیرضا نظری

علی خضریان

محمدتقی نقدعلی

حسین رجایی ریزی

رحمت الله نوروزی

علیرضا عباسی

جواد نیک بین

رمضانعلی سنگدوینی

حسن همتی

علی اکبر علیزاده برمی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها