تاج‌گردون: بنده موافق مذاکره هستم

کد خبر: 1056779

نماینده رد اعتبار شده مجلس در یک نشست خبری مدعی شد برجام یکی از موضوعات ما با جهان(!) است و موضوعات مختلف دیگری هم در داخل و خارج داریم که باید حل کنیم، مانند حقوق بشر، زنان و منطقه.

تاج‌گردون: بنده موافق مذاکره هستم

کیهان: نماینده رد اعتبار شده مجلس در یک نشست خبری مدعی شد برجام یکی از موضوعات ما با جهان(!) است و موضوعات مختلف دیگری هم در داخل و خارج داریم که باید حل کنیم، مانند حقوق بشر، زنان و منطقه.

غلامرضا تاج‌گردون در نشست انتخاباتی حزب‌ ندای ایرانیان، ضمن بازگویی موضع طلبکارانه دولت آمریکا، اظهار داشت: برجام یکی از موضوعات ما است، همه مسائل بین‌المللی ما نیست. منتقدان درست می‌گویند که همه چیز را به برجام تقلیل ندهید. قبل از برجام و بعد از برجام هم موضوعات مختلفی مانند حقوق بشر، زنان و منطقه را باید حل کنیم.

وی افزود: ترامپ و بایدن از نظر روش‌ها با هم تفاوت دارند ولی استراتژی و سیاست آمریکا واحد است. لذا از طریق روش بایدن بهتر می‌توان با آمریکا کنار آمد.

تاج‌گردون در مورد عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به عضویت خود در این فراکسیون گفت: فراکسیون امید از ابتدای شکل‌گیری مانند انتخابات قبلی و حمایت از روحانی، اشتباه کرد و این اشتباه موجب شد انتظاری که از فراکسیون وجود داشت برآورده نشود. البته از ابتدا مشخص بود که این فراکسیون موفق نخواهد بود، در حقیقت وقتی نام علی لاریجانی در آن لیست بود و مشخص بود که از همان ابتدا نباید به آن امید داشت. لذا قاعده لیست‌بندی را بلد نبودیم.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: اشتباه دوم فراکسیون امید این بود که همه توان خود را بر روی ریاست مجلس گذاشت. اما در اصل باید بر مجلس حکومت کرد نه اینکه فقط رئیس شد. فراکسیون امید نتوانست توقعات را برآورده کند و تصمیمات معقولی نگرفت. من در فرم عضویت فراکسیون نوشتم که موافق فراکسیون امید نیستم بلکه نام آن فراکسیون اصلاح‌طلبان که هر اصلاح‌طلبی عضو آن شود. واقعیت این است که فراکسیون تخیلی 180 نفری را در ذهن تصور کردند و نتیجه آن 104 نفر شد.

تاج‌گردون در مورد پیوند زدن حل مشکلات داخلی با مذاکره با آمریکا اظهار کرد: مناسبات بین‌الملل در دنیا تغییر کرده است. بنده موافق مذاکره هستم اما فکر اینکه مذاکره به نتیجه بسیار خوبی برسد، یک توهم است. لذا ابتدا باید تکلیف خود را مشخص کنیم. برجام یک موضوع در مناسبات است. بنده موافق و مدافع برجام هستم اما این یکی از مسائل بین‌المللی کشور است.

وی همچنین مدعی شد جنازه برجام هم به درد ما می‌خورد. بدگویی تاج‌گردون علیه لاریجانی و روحانی در حالی است که وی در مجلس دهم با لاریجانی و روحانی همکاری نزدیک داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها