طرح امارات برای ترور سرکنسول ایران لو رفت

کد خبر: 1056798

معاون استاندار کربلا طرح امارات برای انجام ترور سرکنسول ایران و مقامات محلی و همچنین، تحریک مردم به نافرمانی در این استان، را فاش و اعلام کرد که در این رابطه، یک نفر دستگیر شده است.

طرح امارات برای ترور سرکنسول ایران لو رفت

کیهان: معاون استاندار کربلا طرح امارات برای انجام ترور سرکنسول ایران و مقامات محلی و همچنین، تحریک مردم به نافرمانی در این استان، را فاش و اعلام کرد که در این رابطه، یک نفر دستگیر شده است.

«علی المیالی» از طرح خطرناک انجام عملیات تروریستی و نافرمانی مدنی در این استان خبر داد و در این رابطه، توضیح داد: یک فرد آمریکایی پس از برگزاری چندین نشست در ترکیه و امارات، برای تحریک مردم به راه‌اندازی نافرمانی مدنی در استان کربلا، برنامه‌ریزی کرده بود. وی در ارتباط با عوامل میدانی این توطئه نیز گفت: «صالح یوسف صایل» از افسران سابق [رژیم بعث] و «حسین زغیر» در حال تهیه نقشه برای انجام چندین ترور بودند.

به گزارش فارس، وی افزود: این متهمان برای اجرای طرح نافرمانی مدنی و کودتا، با شخصیت‌هایی در امارات، تماس برقرار کرده بودند. یکی از این دو متهم، اعتراف کرد که وعده‌هایی مبنی بر تصدی پست وزارت دفاع پس از کودتا را دریافت کرده‌اند. المیالی گفت: علیرغم اینکه این فرد متهم به جاسوسی بود، دولت بغداد او را به قید وثیقه آزاد کرده است.  

المیالی تاکید کرد: طرح انجام ترور از سوی فردی که در امارات اقامت دارد، حمایت می‌شد. این ترورها‌، سرکنسول ایران، استاندار کربلا و معاون او را شامل می‌شد. وی در ادامه از دولت عراق خواست که پشت پرده آزادی صالح یوسف صایل را فاش کند. معاون استاندار کربلا تصریح کرد که واحد اطلاعاتی «الصقور»، گفت‌وگوها و تماس‌های حسین زغیر و یک شخصیت دو تابعیتی آمریکایی- لبنانی را ضبط کرده‌ است. ماموریت زغیر انجام کارهای اطلاعاتی برای ترور «امال الدین الهر» استاندار پیشین کربلا، بوده است. استاندار پیشین کربلا نیز از وجود طرحی برای تخریب و نابودی عراق، که از اربیل و امارات هدایت می‌شود، خبر داد و گفت که دولت بغداد در مقابل تمامی توطئه‌های برخی کشورهای منطقه‌ ساکت است. امارات پول زیادی را برای حمایت از نفوذی‌ها در تظاهرات‌ عراق هزینه کرده است.

اظهارات یک کارشناس عراقی

«صباح العکیلی» کارشناس و تحلیلگر مسائل امنیتی عراق، دیروز گفت که «طحنون بن زاید» برادر «خلیفه بن زاید» حاکم فعلی امارات و مشاور امنیت ملی امارات، مسئول نفوذ به سیستم امنیتی عراق برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور و به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام است. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: دولت امارات از سال ۲۰۰۳ تاکنون، مواضع خصمانه‌ای علیه عراق اتخاذ کرده است و به صورت محرمانه و تحت هدایت طحنون بن زاید، رئیس‌سرویس اطلاعاتی امارات‌، تلاش می‌کند با حمایت از تعدادی از رهبران امنیتی و سیاسی و همچنین افرادی که خود را فعال می‌نامند، اعتراض‌ها را برافروزد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها