درخواست مصباحی‌مقدم از شورای نگهبان درباره ایرادات مجمع بر بودجه

کد خبر: 1056845

اگر نمایندگان مجلس بدون رفع کلیه ایرادات مجمع تشخیص نسبت به تصویب مجدد سند بودجه سال آینده اقدام نمایند، معنای اصرار بر مواضع قبلی نمایندگان را دارد و مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود پیدا خواهد کرد.

درخواست مصباحی‌مقدم از شورای نگهبان درباره ایرادات مجمع بر بودجه

خبرگزاری فارس: غلام‌رضا مصباحی‌مقدم درباره بودجه 1400 گفت: در خلال بررسی مصوبه بودجه 1400 از سوی شورای نگهبان، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز 19 مغایرت میان مصوبات مجلس درباره بودجه سال 1400 کل کشور با سیاست‌های کلی نظام شناسایی و موارد را طی نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال کرد.

وی افزود: بر این اساس، شورای نگهبان می‌بایست، ایرادات مطروحه را به همراه ایرادات قانونی خودش برای رئیس مجلس ارسال کند و نمایندگان نیز برای رفع این ایرادات مصوباتشان را اصلاح نمایند که این روند در حال پیگیری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس بدون رفع کلیه ایرادات مجمع تشخیص نسبت به تصویب مجدد سند بودجه سال آینده اقدام نمایند، معنای اصرار بر مواضع قبلی نمایندگان را دارد. در این صورت، به دلیل اصرار و پافشاری نمایندگان بر مواضع قبلی درباره مغایرت‌های مد نظر هیأت عالی نظارت، مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود پیدا خواهد کرد و در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها