مواضع انتخاباتی حسین دهقان

کد خبر: 1057717

سردار دهقان: مخالف مذاکره با آمریکا نیستم.

مواضع انتخاباتی حسین دهقان

گروه سیاست سایت فردا – حسین دهقان اولین نفری است که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داوطلب شد. او اصولگراست و مصداق کاندیدای نظامی. اما با اشاره به اینکه به عنوان یک فرد غیرنظامی نامزد شده است، گزاره دوم را رد کرده و در عین حال تاکید می‌کند که به هیچ جریان سیاسی بدهی ندارد.

اهم اظهارات وی در مصاحبه با خبرآنلاین به شرح زیر است: 

*بایدن در محذورات گرفتن تصمیم برای بازگشت به برجام است؛ به طوری که نماینده های آمریکا در مذاکرات برجام را در وزارت خارجه و سازمان سیا منصوب کرده است. رئیس جمهور آمریکا علاوه بر اینکه تلاش می کند رضایت اسرائیل و عربستان را داشته باشد و با چین و روسیه دچار مشکل نشود، می خواهد سنگرهایی فتح شده توسط رئیس جمهور قبلی را حفظ کند تا تندروهای داخلی برای دولتش مشکلی ایجاد نکنند. بر این اساس معتقدم مصوبه مجلس فرصتی برای طرف مقابل ایجاد می کند تا زودتر تصمیم بگیرد.

*این تصور که نظامی‌ها تصمیم گرفته اند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا داشته باشند اشتباه است. هیچ کدام از نظامی هایی که تاکنون نامزدی خود را اعلام کرده اند یا احتمال حضور آنها در انتخابات وجود دارد نه فقط به توصیه هیچ سازمان نظامی وارد صحنه نشده اند بلکه تاکنون با یکدیگر هم هیچ گونه مذاکره ای نداشته اند. 

* کاملاً روشن است که به‌عنوان فردی غیرنظامی نامزد شده ام و ایمان دارم به عنوان کاندیدای مستقل که به هیچ جریان سیاسی بدهی ندارد می توانم به مردم خدمت کنم و با حضورم در این جایگاه پایانی بر دعواهای جریان های سیاسی باشم. 

*سبد رأی من مردم هستند نه اصولگرایان یا اصلاح طلبان. نمی خواهم نماینده هیچ جریان سیاسی باشم.

 *من خواهان حمایت بدون قید و شرط گروه های سیاسی هستم و حمایت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را زمانی می پذیریم که لباس حزبی را در آوردند و از منافع گروهی خود چشم بپوشند؛ چراکه زیر بار سهم‌خواهی هیچ کس نمی روم.

*زمان آن رسیده است که بر تمامیت‌خواهی دو جناح سیاسی نقطه پایان بگذاریم. در دولت من هیچ جریان سیاسی سهمی از پیش تعیین شده ندارد و افراد بر اساس شایستگی شان انتخاب خواهند شد. 

*(یا شما مخالف مذاکره با آمریکا هستید؟) نه، ما اکنون هم در حال مذاکره با آنها هستیم البته فقط از طریق میکروفون، دوربین و در روزنامه ها مواضع خود را به یکدیگر اعلام می کنیم.

*مقابله با گرانی، بهبود معیشت مردم و اشتغال زایی نخستین اولویت‌های کاری در این زمینه است.

*تصور اینکه اگر سفارت آمریکا تسخیر نمی شد، روابط دو کشوربهتر از الان بود، کاملاً اشتباه است؛ چراکه دو کشور با یکدیگر تضاد ایدئولوژیک دارند؛ به طوری که تصمیمات آمریکایی ها در قابل ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب سیاسی نبوده بلکه کاملاً ایدئولوژیک بوده است؛ به طور نمونه می توان به کودتا آمریکا علیه مصدق اشاره کرد. بر همین اساس حتی اگر تسخیر لانه جاسوسی رخ نمی داد، آنها باز هم برای سرکوب نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کردند.

*سردرگمی مسئولان در مواجهه با تکنولوژی مربوط به امروز نیست. در گذشته هم با ورود روزنامه، رادیو و تلویزیون حاکمان وقت دچار تعارض می شدند و گاهی احکامی صادر می کردند که عقلانی نبود. امروز هم وضعیت تغییری نکرده است با ورود هر تکنولوژی جدید بخصوص در زمینه ارتباطات شاهد تصمیمات اشتباه از سوی مسئولان هستیم. متاسفانه ما به دلیل ناتوانی در مدیریت آثار منفی یک فناوری سعی می کنیم مزایای آن را با ایجاد محدودیت انکار کنیم. امروز نمی توان دنیا را بدون فضای مجازی تصور کرد. در واقع فضای مجازی بخشی از زندگی واقعی شده است و بخش زیادی از ارتباطات در این فضا جریان دارد. 

*انتخاب وزیران و مدیران در دولت من بر اساس شایستگی خواهد بود نه تعلقات سازمانی. معتقد هستم نه تنها وزرا و معاونان آنها بلکه مدیران هر سازمان و نهادی باید از درون همان سیستم انتخاب شوند؛ چراکه تحمیل کردن افراد بیرونی به سیستم موجب مأیوس شدن نیروهای آن سازمان می‌شود و قطعاً در چنین حالتی بهره وری کاهش خواهد یافت. در واقع اگر قرار باشد از میان یک مدیر ممتاز بیرون سازمان و یک مدیر خوب درون سازمان انتخاب کنم حتماً آن مدیر خوب را انتخاب می کنم؛ چراکه اعتماد به افراد درون هر سازمان موجب تزریق امید به کل سیستم و ایجاد پویایی و پیشرفت می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها