واکسیناسیون عمومی کرونا از چه زمانی در ایران آغاز می‌شود؟

کد خبر: 1057921

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون عمومی در کشور از چه زمانی اغاز می‌شود؟ گفت: طبق سند، واکسیناسیون مطابق برنامه با ورود واکسن های خریداری شده جمعیت هدف واکسینه خواهند شد.

واکسیناسیون عمومی کرونا از چه زمانی در ایران آغاز می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت خرید واکسن خارجی و آخرین وضعیت تولید واکسن‌های داخلی گفت: ایران برای خرید حدود 42 میلیون دز واکسن وارداتی از مسیر خرید مستقیم و واردات از سبد کوواکس از ماه‌ها قبل اقدام کرده و تا امروز حداقل خرید بیش از 21 میلیون دز واکسن قطعی شده است، البته برنامه تحویل این واکسن‌ها لزوما با توافقات قبلی و وعده تولیدکنندگان و تامین کنندگان منطبق نیست، چنانکه پیش بینی تحویل حدود 2 میلیون و 800 هزار دز واکسن تا پایان سال 99 عملا بطور کامل محقق نشده است، البته این تاخیر معضل جهانی است و تقریباً هیچ کجای جهان تحویل واکسن کرونا دقیقاً با برنامه زمانبندی شده قبلی پیش نرفته است و این امر حتی به برخی اختلافات بین دولت‌ها نیز دامن زده است.

وی افزود: با این حال در روزهای آتی نیز مجدداً محموله‌های واکسن از روسیه، چین و کوواکس وارد کشور خواهد شد و این روند با تولید مشترک واکسن و تولید واکسن های داخلی در اواخر بهار بصورت تصاعدی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون عمومی در کشور از چه زمانی اغاز می‌شود؟ گفت: طبق سند، واکسیناسیون مطابق برنامه با ورود واکسن های خریداری شده جمعیت هدف واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون عمومی توام با استفاده از واکسن‌های تولید داخل انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لذا اگرچه واکسیناسیون از 21 بهمن ماه آغاز شده ولی روند واکسیناسیون، اواخر بهار، تابستان و پاییز برای قسمت اعظم افراد انجام خواهد شد و تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها