حاجی بابایی: گرفتاری‌های مردم بخاطر رو کم‌کُنی سیاسی است

کد خبر: 1058063

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بسیاری از گرفتاری‌های مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ و رو کم کنی در عرصه سیاست است که همین مسئله ظلم در حق مردم محسوب می‌شود.

حاجی بابایی: گرفتاری‌های مردم بخاطر رو کم‌کُنی سیاسی است

حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه در نشستی با حضور اهالی رسانه استان همدان اظهار کرد: در رابطه با مجلس یازدهم، امام فرمودند از قویترین مجلس‌هاست و نگفتند قوی‌ترین مجلس است و باید در صحبت‌های خود به این نکته توجه کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان این که مجلس یازدهم در گیر و دار شعارهای قبلی است، تصریح کرد: یکی از گیرهای اساسی ما در مورد شفافیت آرای نمایندگان بود.

وی با تأکید براینکه هیچ نماینده‌ای با شفافیت مخالف نیست، افزود: علت مخالفات نماینده‌ها این بود که در این طرح واژه شفافیت تعریف نشده و کمیسیون خوب کار نکرده بود به همین دلیل مجلس به نظر کمیسیون رأی نداد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: دولت توان لازم برای حل مشکلات کشور را  ندارد و در شرایطی که به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی هستیم، چه کسی را باید استیضاح کنیم؟

حاجی‌بابایی با بیان این که مجلس نمی‌تواند از قدرت استفاده کند، ادامه داد: در این دولت موردی نداشتیم که پس از استیضاح، فرد کارآمدی جایگزین شود بنابراین در مواردی ما چاره‌ای نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از گرفتاری‌های مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ و رو کم کنی در عرصه سیاست است که همین مسئله ظلم در حق مردم محسوب می‌شود و نباید با تغییرات کوتاه مدت، پس از انتخابات با مردم بازی کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با بیان این که متأسفانه در جامعه ما نقد دولت و مجلس تبدیل به نقد نظام شده‌است، گفت: حواسمان باشد نظام را سیاه نکنیم و بدانیم معیشت مردم گرفتار حباب است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: ما در مجلس طرح معیشت را مصوب کردیم و قرار شد ۳۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌ها را بفروشیم و به مدت شش ماه به مردم یارانه بدهیم تا مردم مشکلات نداشته باشند اما دولت موافقت نکرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین ایران و چین توضیح داد: من از جزئیات قرارداد هنوز اطلاعی ندارم اما باید انصاف را رعایت کنیم و بدانیم در برابر امریکای ناجوانمرد که حتی ما را از نظر دارویی تحریم کرد و جز به نابودی ملت ایران فکر نمی‌کند، ما باید امنیت اقتصادی و نظامی پیدا و انحصار را از دست امریکا خارج کنیم.

حاجی‌بابایی گفت: هزاران مسئول گمنام که دلسوز فراوانی مانند شهید سلیمانی در کشور ما وجود دارد که خالصانه فعالیت می‌کنند و دلسوز هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای راه آهن همدان به ملایر ۶۰ میلیارد تومان ردیف بودجه مجزا در نظر گرفته شده وسه هفته قبل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی ابن سینا وام در نظر گرفتیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها