اعتماد: آمریکا با گشایش اقتصادی به پیروزی اصلاح‌طلبان کمک کند!

کد خبر: 1058629
اعتماد: آمریکا با گشایش اقتصادی به پیروزی اصلاح‌طلبان کمک کند!

کیهان: روزنامه اعتماد به مدیر مسئولی الیاس حضرتی روز گذشته در مطلبی با عنوان «رقابت در برابر زمان؛ مذاکره مجدد در مورد توافق هسته‌ای» نوشت: «متاسفانه، ایالات متحده و ایران از ابتدای سال میلادی قادر به برقراری مذاکره نبوده‌اند. تا به امروز، تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ همچنان پابرجا است، به‌ طوری که ایران به تدریج و به‌ طور غیرقابل انعطافی غنی‌سازی هسته‌ای خود را بسیار فراتر از محدودیت‌های اعمال شده در برجام 2015 افزایش می‌دهد... چند سال است که اقتصاد ایران با تحریم‌های سنگینی مواجه است، با این وجود مقاومت و انعطاف‌پذیری حیرت‌انگیزی که ایران از خود نشان داده باعث افزایش اعتبار این کشور در مذاکرات خواهد بود. از دیگر عوامل مخاطره‌آمیز برای جو بایدن، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در خرداد ماه است که احتمالا با بازگشت محافظه‌کاران به صحنه قدرت همراه خواهد بود... در واقع، لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی و امیدوارسازی ایرانیان می‌تواند به نفع اصلاح‌طلبان حامی برجام باشد.»

گفتنی است، مدعیان اصلاحات بارها ثابت کرده‌اند که مسئله «لغو تحریم‌ها» و همچنین مسائلی از قبیل «گشایش اقتصادی»، «رونق تولید»، «اشتغال جوانان» و... اصلا اولویتی برایشان ندارد. این طیف صرفا به دنبال دستیابی به قدرت جهت رسیدن به خواسته‌های حزبی و قبیله‌ای و باندی است.

این جریان اکنون به صورت جدی با معضل کارنامه در دولت روحانی و شورای شهر و شهرداری تهران مواجه هستند. بنابراین تمام امیدشان به «جو بایدن» است؛ آن هم نه از بابت گشایش اقتصادی برای مردم ایران، بلکه فریب مردم با «اقدامات نمایشی».

بایدن چندی پیش ریچارد نفیو، مشهور به «معمار تحریم‌های ضدایرانی» را در وزارت خارجه منصوب کرد. به فاصله کوتاهی پس از این اقدام، بایدن قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد. با این حال اصلاح‌طلبان همچنان مشغول یادگاری نوشتن روی دیوار دولت بایدن هستند!

طیفی که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ مردم را از دلار ۵ هزار تومانی و دیوارکشیدن در پیاده‌روها ترساند، حالا به انتظار نشسته است که شاید بتواند با این احتمال که ممکن است بایدن به اقدامات نمایشی درخصوص ایران دست بزند، مجددا به پاستور راه یابند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها