تخت روانچی: امروز ایران و ۱+۴ گفت‌وگوها را از سر می‌گیرند.

کد خبر: 1059143

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در توئیتی با بیان اینکه آمریکا تاکنون وعده کارزار انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام را عملی نکرده، نوشت: اگر آمریکا تمامی تحریم‌ها را بردارد، پس از آن ایران تمامی تدابیر جبرانی را متوقف می‌کند.

تخت روانچی: امروز ایران و ۱+۴ گفت‌وگوها را از سر می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیترش با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: امروز ایران و ۱+۴ گفت‌وگوها را از سر می‌گیرند.

وی افزود: آمریکا تاکنون وعده کارزار انتخاباتی جو بایدن برای بازگشت به برجام را عملی نکرده است. این فرصت نباید از دست برود.

تخت روانچی یادآور شد: اگر آمریکا تمامی تحریم‌ها را بردارد، پس از آن ایران تمامی تدابیر جبرانی را متوقف می‌کند. یک بازی برد - برد برای همه.

مجید تخت روانچی

به گزارش فارس، ساعت ۱۷:۰۰ امروز (سه‌شنبه) قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شود و در همین راستا رایزنی‌های فشرده بین هیأت‌های مختلف در وین در جریان است. آنگونه که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد دستورکار این جلسه، رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل است. 

پس از انتشار خبر نشست امروز در وین اعلام شد که هیأت آمریکا نیز در وین حضور خواهد یافت. مقامات ایرانی بلافاصله بعد از انتشار این خبر اعلام کردند که هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا ندارند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (سه‌شنبه) با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که هیچ نماینده‌ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تأکید کرد که هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیأت ایرانی نیست و  مذاکرات صرفا درچارچوب‌ برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشورهای ۱+۴ خواهد بود.

مقامات ایرانی در آستانه نشست همچنین اعلام کردند تحریم‌های آمریکا تماما باید برداشته و لغو آنها راستی‌آزمایی شود و پس از آن است که ایران اقدام می‌کند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها