مهدی چمران: رییسی منتظر دعوت نیست تا لبیک بگوید و بیاید

کد خبر: 1059777

یک فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: اگر آقای رییسی بخواهند بیایند به درخواست شورای وحدت نخواهد بود خود ایشان پایه گذار شورای ائتلاف بودند.

مهدی چمران: رییسی منتظر دعوت نیست تا لبیک بگوید و بیاید

خبرگزاری برنا:  «مهدی چمران»، فعال سیاسی اصولگرا  در رابطه با تلاش اصولگرایان برای حضور ابراهیم رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: گمانه و حدس اعتباری ندارد. اما اگر آقای رییسی بخواهند بیایند به درخواست شورای وحدت نخواهد بود خود ایشان پایه گذار شورای ائتلاف بودند. قاعدتا ایشان هر آنچه را که صلاح باشد انجام خواهد داد و این دعوت ها بیشتر جنبه سیاسی دارد قاعدتا آقای رییسی منتظر این دعوت نیست تا لبیک بگوید و بیاید.

او تاکید کرد: آقای رییسی می تواند اجماع خوبی صورت بدهد و اجماعی حداکثری بوجود می آید. بعد از ایشان اجماعی نه به آن میزان ولی در حدودی در مورد آقای قالیباف وجود دارد و می توانند موفق شوند.

چمران تصریح کرد: در مورد برخی افراد به صرف حضور در کابینه احمدی نژاد نمی توان تصمیم گیری کرد و باید جایگاه و توان کاری خود فرد را در نظر گرفت.

او در مورد مولفه های تاثیرگذار برای انتخاب افراد ادامه داد: کسی که می آید باید تجربه کافی داشته باشد؛ جایگاه ریاست جمهوری جای کارآموزی نیست. شوق و ذوق و حالت تحولگرایی و کارآمدی مورد شک نیست؛ فردی خسته و درمانده و فرسوده نمی تواند چنین کاری را پیش ببرد.

چمران اظهار کرد: هر کسی باید در زمان انتخابات بیاید و افکار، عقاید و برنامه هایش را بگوید که این بسیار خوب است و نباید انتخاباتی باشد. همینکه واقعیت ها را بگویند خوب است البته نه به عنوان فریب و رقیب هراسی که چنین حرکاتی غیر منصفانه است. فرد نباید با واکنش جامعه کاری داشته باشد و باید با صراحت حقیقت را بگوید صداقت یعنی همین و حتی اگر جامعه او را نپذیرد باز هم این صداقت ارزش دارد. اگر بخواهند مطابق با خواست و میل جامعه رفتار کنند و بعد به عقاید خود عمل کنند این نوعی نفاق خواهد بود.

این چهره اصولگرا در پایان گفت: باید شورای نگهبان احراز صلاحیت کند و این وضعیت با نمایندگی مجلس و شورا متفاوت است. در واقع شورای نگهبان فرمول ها و معیارهایی برای رجل سیاسی دارد اینکه تجربه ای وجود داشته باشد و فرد دیده شده باشد و فکر او در جریانات سیاسی مورد سنجش قرار گرفته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها