نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره حادثه نطنز

کد خبر: 1060340

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اعتراض رسمی به اقدام خرابکارانه اخیر در تأسیسات هسته‌ای نطنز تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دفاع از شهروندان خود در برابر این اقدامات تروریستی را محفوظ می‌دارد.

نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره حادثه نطنز

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اقدام خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای نطنز تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران طبق قوانین بین‌المللی حق اتخاذ تمهیدات لازم برای محافظت و دفاع از شهروندان، منافع و تأسیسات خود در برابر هرگونه اقدام تروریستی و خرابکارانه را محفوظ می‌دارد.

ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشته است:

هدف قراردادن تعمدی یکی از تأسیسات هسته‌ای تحت پادمان ـ با خطر بالای نشت سراسری و بی‌هدف مواد رادیواکتیو ـ یک تروریسم هسته‌ای و جنایت جنگی است.

اسرائیل در خصوص اقدام برای اجتناب از احیای برجام بعد از انتخابات ایالات متحده تهدید کرده بود و هم‌اکنون به‌رخ می‌کشد.

اگر ایالات متحده خواهان جلوگیری از پیامدهای این قمار احمقانه است، باید از استفاده از تروریسم اقتصادی که از سوی ترامپ اجرا شد یا تروریسم هسته‌ای اخیر به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بکشد و تمامی تحریم‌های اعمال‌شده، مجدداً اعمال‌شده و تغییرنام‌یافته از زمان اجرای برجام را لغو کند.

پس از راستی‌آزمایی بموقع از لغو تمامی تحریم‌های ایالات متحده، ایران با توقف اقدامات جبرانی خود پاسخ خواهد داد؛ اقداماتی که هم‌اکنون به‌دلیل خرابکاری هسته‌ای اخیر به‌طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها