مواضع انتخاباتی پزشکیان

کد خبر: 1060404

مسعود پزشکیان گفت: بنده معتقدم که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد یعنی ۲۰ هزار تومان بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند.

مواضع انتخاباتی پزشکیان

گروه سیاست سایت فردا - نامزدهای قطعی و احتمالی ریاست جمهوری این روزها مدام مشغول مصاحبه و اظهار نظر هستند. حالا یا در رسانه‌های رسمی و یا در شبکه‌های اجتماعی از جمله کلاپ هاوس که هنوز جدید است و جذاب.

در این بین اما بعضا اظهارات بیان می‌کنند که می‌تواند نقش ضدتبلیغ را داشته و بر خلاف آنچه که تصور می‌کنند به زیانشان تمام شود. شاهد این مدعا البته اظهارات اخیر علی مطهری است. مطهری اما تنها کاندیدایی نیز با اعلام برخی مواضع موقعیت خود را به خطر می‌اندازد. مسعود پزشکیان نیز انگار دست کمی ندارد. او درست در شرایطی که معمولا مردم منتظر شنیدن وعده‌هایی در راستای حل مشکلات به خصوص مشکلات معیشتی هستند، از بنزین 20 هزار تومانی می‌گوید! از ضرورت افزایش مالیات می‌گوید و درباره برجام هم نظری ندارد!

اهم اظهارات اخیر وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس بیان شده ، به شرح زیر است: 

*من معتقد به بازار آزاد و اخذ مالیات از مردم هستم. به نظرم باید سازوکاری تعیین شود که براساس کدملی، کدپستی و... واحدهای مالیاتی تشکیل دهیم و آن را به بانک ها متصل کنیم. 

* هر کس که دارایی اش را اعلام نکرد آن دارایی را از دست خواهد داد چرا که خودش اظهار کرده است که فلان ملک یا فلان ماشین را ندارد.

 

*به نظرم مملکت درست نخواهد شد مگر اینکه اختیارات بیشتری به استان ها تفویض شود. مشابه ساختاری که در کشور ما وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست.

* بنده معتقدم که بنزین را باید به قیمت بازار آزاد یعنی ۲۰ هزار تومان بدهند اما به هر ایرانی چندین لیتر سهمیه بدهند. اگر آن شهروند بنزین اش را مصرف کرد که کرد اما نکرد بتواند بنزین اش را در بازار آزاد بفروشد.

*اگر یارانه ها حذف شود و بازار آزاد شود و سوبسیدها به دهک های پایین تعلق گیرد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

* شعار «لغو همه تحریم ها و بازگشت به همه تعهدات» عملی نیست. چرا که آمریکا به منابع کشورهای دنیا نیاز دارد؛ در عین حال اگر شعار فوق برای رهبری است باید آن را انجام دهیم. من در مورد برجام نظری ندارم اما FATF را قبول دارم. اگر ما FATF را بپذیریم و با کشورهای منطقه تعامل کنیم آمریکا نمی تواند ما را تحریم کند. چرا که دیگر یک کشور نیستیم چندین کشوریم.

* قدم اول برای ایستادن جلوی رانت، فساد، رشوه و قاچاق این است که FATF داخلی داشته باشیم. FATF خارجی به ما گفت که در کشور پولشویی داریم و راست هم می گفت. به شخصه معتقدم که اگر سازوکار FATF را اجرا می کردیم هزاران میلیارد اختلاس صورت نمی گرفت. FATF ساختاری شبیه فیفا دارد و اساسا نمی توانیم آن را اجرا نکنیم. پس دو راه داریم یا اینکه FATF داخلی و مطابق با استانداردهای خارجی داشته باشیم و یا اینکه سازوکارهای FATF خارجی را بپذیریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها