پزشکیان از اصلاح‌طلبان فاصله می‌گیرد

کد خبر: 1054988

پزشکیان همکاری‌های تشکیلاتی خود را با میانه‌روهای دوره یازدهم آغاز کرده است.

حجم ویدیو: 9.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا- مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در دوره دهم شاید کاندیدای جدی در رقابت‌های انتخاباتی 1400 به حساب نیاید اما این روزها نامش را زیاد می‌شنویم. آنطور که گفته می‌شود نقطه قوت او امکان بهره‌مندی از رای قومی و جلب نظر ترک‌زبان است اما نقاط ضعف‌ او بیش از آن است که تصور کنیم از پس کاندیداهای شاخص جریان اصولگرا برمی‌آید. او حتی بر رقابت در فضایی که رقیب به با چندین کاندیدا وارد شده باشد نیز خیلی توانمند نیست. 

به اضافه اینکه احتمال اجماع اصلاح‌طلبان روی فردی مثل پزشکیان نزدیک به صفر است زیر این جریان سیاسی در صورت تصمیم به ورود با کاندیدای حداقلی هم گزینه‌هایی مثل عارف را دارد.

پزشکیان با این حال فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و همین چند روز قبل در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا تلویحا تایید کرد که کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد. رسانه‌های نزدی به او نیز سخت مشغول فعالیت هستند. شاهد گزارش دیروز انصاف‌نیوز که با اشاره به همان برنامه مذکور با اجرای حسین ثابتی از پزشکیان حسابی تعریف و تمجید کرده و مجری را بازجو خوانده بود.

نشانه دیگر از جدی بودن فعالیت‌های پزشکیان اما در جلسه دیروز اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان با عارف مشاهد شد. آنجا که از عارف خواستند زمینه حضور  و کاندیداتوری خودش و پزشکیان را در قالب نهاد جدید فراهم کند.

با این وجود برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب عملکرد پزشکیان را چراغ خاموش توصیف می‌کنند! نکته مهم‌تر از چراغ خاموش یا روشن حرکت کردن او این است که انگار قصد همراهی با اصلاح طلبان را ندارد. بعد از دعوت دیروز حقیقی‌های نهاد جدید از وی، این نتیجه را می‌توان از گزارش امروز «اعتماد» گرفت. 

آنجایی که از همکاری‌های پشت پرده پزشکیان به فراکسیون «مستقلین ولایی» خبر داده و می‌نویسد: « آن‌طور که در گزارشی در هفته‌ای که گذشت، خبر دادیم، او حالا گزینه اصلی فراکسیون اقلیت برای نایب‌رییس مجلس است؛ فراکسیونی که البته حالا زمزمه‌هایی از عضویت حدود یکصد نماینده میانه‌رو کنار معدود اصلاح‌طلبان دوره دهم به گوش می‌رسد و در حالی نام «مستقلین ولایی» بر خود گذاشته که در قیاس با فراکسیون اکثریت، دست‌کم معتدل و میانه‌رو به حساب می‌آید. پزشکیان اما اگرچه پشت پرده همکاری‌های تشکیلاتی خود را با میانه‌روهای دوره یازدهم آغاز کرده اما بیرون مجلس خبری از همکاری و همراهی تشکیلاتی او به ‌خصوص با «جبهه اصلاحات ایران» نیست. شاید به این دلیل که قصد دارد فعلا به‌ دور از تحرکات انتخاباتی و جدا از اصلاح‌طلبان فعالیت کند و به قول مطهری مستقل بماند؛ هر چند اصلاح‌طلبان می‌گویند احتمالا از کاندیداهایی که به صورت فردی یا مستقل گام ‌برمی‌دارند، حمایت نمی‌کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها