کنعانی مقدم: ما در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم

کد خبر: 1060543

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فضاسازی‌ها علیه شورای نگهبان، تاکید کرد این نهاد ضد انقلاب و افراد باطل را تایید صلاحیت نخواهد کرد.

کنعانی مقدم: ما در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم

 باشگاه خبرنگاران جوان: حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در برنامه زنده «رویداد» در رادبو گفت‌وگو با اشاره به تلاش ضد انقلاب برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ و تنش زا بودن مناظرات، گفت: این‌ها می‌خواهند مردم را از رای دادن مایوس کنند؛ این روش‌ها نکوهیده است و ما نباید بدان دامن بزنیم.

وی با اشاره به اینکه همه نامزد‌ها از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند و نمی‌توان یکی را انقلابی و دیگری را بر ضد آن توصیف کرد، افزود: این مسائل مردم را دچار تردید در زمینه صلاحیت‌های نامزد‌ها می‌کند.

کنعانی مقدم معتقد است شورای نگهبان هیچ فرد ضد انقلاب و باطلی را تایید نمی‌کند و ما نیز در انتخابات درپی نامزد اصلح هستیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به تبلیغات برخی جریان‌ها مبنی بر اینکه، نامزد مورد نظر، مساوی با انقلاب قلمداد می‌شود، گفت: این‌ها می‌گویند اگر به ما رای دهید، به انقلاب رای داده‌اید و حتی اختیاراتی خارج از وظایف رئیس جمهور را در شعار‌های انتخاباتی مطرح می‌کنند.

کنعانی مقدم به رادیو گفت‌وگو گفت: تبدیل شدن انتخابات به چنین دو قطبی‌هایی شایسته نیست و انتخاب باید بر عهده مردم باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در قواعد رقابتی یکی یا دو جریان سیاسی داریم که به معنای دو قطبی کردن نیست.

کنعانی مقدم اضافه کرد: دو قطبی زمانی خطرناک است که بگوییم فلان جریان ضد انقلاب است و دیگری دشمنان اسلام و قسمی دیگر باطل هستند.

وی روش تبلیغات انتخاباتی را ناظر بر این نکته دانست که هر کس در اثبات خود سخن گوید نه در نفی دیگری؛ پس هر جناح باید اعلام دارد که با چه روشی قصد دارد مشکلات کشور را رفع کند.

کنعانی مقدم گفت: هر نامزد باید در راستای اثبات و توانمندی خود حرکت کند؛ نه اینکه خود بعد‌ها به یک مشکل تبدیل شود.

وی افزود: مردم باید بین بهترین‌ها اصلح را انتخاب کنند و اگر قرار باشد یک جناح با نفی دیگری، خود را اثبات کند، شروع دعواست.

کنعانی مقدم اضافه کرد: متاسفانه برخی تصور می‌کنند انتخابات صحنه زد و خورد و یقه گیری است؛ در صورتی که در مناظره‌های قبلی نامزد‌ها یکدیگر را به دزدی و فساد و... متهم کردند و امروز هر سه روسای قوا هستند.

وی گفت: نباید در ذهن مردم اینگونه تداعی کنیم که نامزد‌ها قرار است مچ یکدیگر را بگیرند و دست به تخریب بزنند. در حالی که این روش‌ها غلط است.

کنعانی مقدم افزود: فضای انتخابات اگر غبار آلود شود و مردم احساس کنند هر نامزد مشکل و ایرادی دارد، ضربه اصلی را نظام و مردم می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همگی باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری اهمیت بیشتری دارد تا اینکه نامزد‌ها اعلام دارند به ما رای دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها