ظریف: تروریسم هسته‌ای با پایان تروریسم اقتصادی مهار می‌شود

کد خبر: 1060691

وزیر امور خارجه ایران گفت، چرخه ناشی از تروریسم هسته‌ای نطنز فقط با خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا مهار می‌شود.

ظریف: تروریسم هسته‌ای با پایان تروریسم اقتصادی مهار می‌شود

 خبرگزاری فارس: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت توقف چرخه ناشی از تروریسم هسته‌ای فقط از طریق خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا ممکن است.

ظریف در پیامی توئیتری نوشت: «تروریسم هسته‌ای در نطنز، چرخه خطرناکی را شروع کرد که فقط با پایان یافتن تروریسم اقتصادی قابل مهار است که توسط [دونالد] ترامپ پایه‌گذاری شد».

وزیر امور خارجه ایران افزود: «[دولت] بایدن/هریس انتخاب واضحی پیش رو دارد: [بازگشت] به توافق اوباما/بایدن یا کارزار شکست حداکثری ترامپ».

ظریف در پایان تأکید کرد:‌ «جایگزین دیگری وجود ندارد. زمان زیادی باقی نمانده است».

به گزارش فارس، صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین ماه «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

عصر همان روز نیز «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: «ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد».

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها