امیدواری اصلاح‌طلبان به جهانگیری

کد خبر: 1061125

اسماعیل دوستی: ظریف از ناحیه برخی از اصلاح طلبان مطرح است، اما معتقدم که احتمال ورود جهانگیری به انتخابات قوی‌تر است.

امیدواری اصلاح‌طلبان به جهانگیری

گروه سیاست سایت فردا - حذف سیدحسن خمینی از فهرست نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان این جریان سیاسی را با چالش دشواری مواجه کرده است. این طور که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان گزینه بهتری ندارند. شاهد آنکه در روزهای اخیر از اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان و حتی علی لاریجانی به عنوان گزینه احتمالا اصلی این جریان نام برده می‌شود. 

نگاهی به این اسامی و وضعیت آنان نیز گواه خوبی است بر اینکه دست اصلاح‌طلبان حسابی خالی است. لاریجانی احتمال انتخاب آخرشان است و هنوز هم بسیاری از سیاسیون با حمایت از وی مخالف هستند. این مخالفت‌ها به قدری است که حتی غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران که از اصلی‌ترین حامیان او بود را عقب نشینی و تکذیب گفته‌های پیشین واداشته است. 

در عین حال خبری از تمایل محمدجواد ظریف به کاندیداتوری نیست و حتی اظهارات دوپهلوی اخیر او هم خیلی اصلاح‌طلبان را امیدوار نکرده است چنانچه حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران پیش‌بینی می‌کند که او نامزد نمی‌شود.

تکلیف محمدرضا عارف و مسعود پزشکیان نیز مشخص است. هیچ یک به قدر کافی مورد توجه نیستند که گزینه مورد اجماع باشند. به فرض اینکه اجماعی صورت بگیرد هم شانس رای‌آوری ندارند. شاهد این مدعا آنکه غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی گفته بود: «*با خروج آقای سید حسن خمینی  که من نمی‌دانم که حتی چقدر جدی بود گزینه‌هایی مثل آقای پزشکیان و عارف مطرح هستند که به نظرم نه تنها گزینه‌های خوبی نیستند بلکه گزینه‌هایی مستعد برای شکست خوردن در انتخاباتند.»

با این حساب می‌ماند اسحاق جهانگیری که اگرچه به خاطر حضور در دولت و شریک بودن در وضع موجود، راه سختی پیش رو دارد اما هنوز موجب امیدواری اصلاح‌طلبان است. این امیدواری را می‌توان از اظهارات اخیر اسماعیل دوستی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب دریافت. 

او در گفت‌وگویی با «رکنا» می‌گوید: «گزینه‌های زیادی برای حضور مطرح هستند؛ برای مثال آقای جهانگیری، مسعود پزشکیان و آقای ظریف نامشان در میان احزاب اصلاح طلب مطرح است. ... دوستی بیان کرد: معتقدم که از نظر اجرایی و عملیاتی بودن و مسلط بودن به امور کشور و مسائل محتلف، آقای جهانگیری از همه این افراد قوی‌تر است.»

این عضو اسبق شورای شهر تهران با اشاره به احتمال ورود محمدجواد ظریف به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: «ظریف از ناحیه برخی از اصلاح طلبان مطرح است، اما معتقدم که احتمال ورود جهانگیری به انتخابات قوی‌تر است.»

فعال اصلاح طلب درباره میزان استقبال مردم از این افراد هم گفت: «متاسفانه هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده است؛ اما معتقدم که احتمالا استقبال مردم از ظریف بیشتر خواهد بود، اما آقای جهانگیری هم می‌تواند سریع جا بیفتد، البته مسائلی نظیر اقتصاد، تورم و فضای کرونا مقداری از محبوبیت جهانگیری کاسته، اما به نظر من از همه نام‌ها قوی تر است. باید صبر کرد و دید که اجماع اصلاحات روی کدام یک از این افراد خواهد بود»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها