واکنش یک نماینده مجلس به غنی سازی ۶۰ درصدی دولت

کد خبر: 1061139

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لغو تحریم ها فقط با ‎راستی آزمایی واقعی میسر است وگرنه چک برجام دوباره نقد نشده، روی دست ملت ایران خواهد ماند.

واکنش یک نماینده مجلس به غنی سازی ۶۰ درصدی دولت

خبرگزاری ایسنا: مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:«طبق ماده ۱ قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران"، "غنی سازی ۶۰%" پاسخ بهنگام دولت به نیاز فنی کشور بود.

تکلیف دیگر، ‎لغو تحریم ها طبق مواد ۶ و ۷ قانون است که فقط با ‎راستی آزمایی واقعی میسر است وگرنه چک برجام دوباره نقد نشده، روی دست ملت ایران خواهد ماند.»

بامداد یکشنبه هفته گذشته حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داد.

به دنبال این حادثه وزیر امورخارجه تاکید کرد که ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است اما ارزیابی های اولیه حکایت از آن دارد که اقدام جنایتکارانه و تروریسم هسته ای رخ داده که از این جهت می توانسته آسیب زننده باشد. هر چند که هیچ نشت موادی رخ نداده اما با ایجاد خرابکاری در برق سایت هسته ای نطنز سعی کردند برنامه هسته ای و روند غنی سازی در این سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

پس از این حادثه، در بامداد روز جمعه سازمان انرژی اتمی کشور از آغاز روند غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها