متکی: ممکن است رئیسی نیاید

کد خبر: 1061574

سخنگوی شورای وحدت گفت: ممکن است رئیسی نیاید، باید خودمان را آماده شرایط ویژه کنیم.

حجم ویدیو: 6.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا – از حامیان رئیسی گرفته تا سایرین معتقدند که خبری در راه است و تکلیف کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی مشخص خواهد شد. شاهد آنکه همین دیروز نقوی حسینی، رئیس ستاد شاخه جوانان سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در گفت‌وگویی با «اعتماد آنلاین» گفته بود  «مردم در روزهای آینده اخبار جدیدی از کاندیداتوری رئیسی می‌شنوند». امروز هم در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی اخبار متعددی درباره نقش آفرینی رئیسی در انتخابات پیش رو منتشر شده است. 

زمزمه‌ها و شایعاتی با مضامین ضد و نقیض به گوش می‌رسد و همه این‌ها ثابت می‌کند که اصولگرایان مایل هستند هرچه سریعتر تکلیف این قضیه را روشن کنند. به باور اغلب سیاسیون و تحلیل‌گران حضور رئیسی در قامت یک کاندیدا جدای از آفاتی که می‌تواند برای دستگاه قضا داشته باشد، موجب اجماع اصولگرایان در انتخابات و شاید هم موفقیت در آن می‌شود. 

تردید رئیسی برای تصمیم گیری در این خصوص اما آنان را به فکر انداخته که دنبال یک گزینه جایگزین بگردند. مصداق این مدعا که منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگو با سایت «فردا» می‌گوید: «ممکن است به هر دلیلی آقای رئیسی نیاید. ما این شرایط را ویژه می‌دانیم و باید خودمان را برای این شرایط هم آماده کنیم.»

راهکار این شورا برای ایجاد آمادگی نیز مشخص است. آن‌ها از اصرار به رئیسی دست برداشته و برای 10 چهره سیاسی دیگر نامه فرستاده‌اند. 

بر اساس همین شواهد است که روزنامه اعتماد امروز در گزارشی از جدی شدن نیامدن رئیسی خبر داده و سعی دارد درباره اینکه چه کسی در غیاب او کاندیدای اجماعی اصولگرایان می‌شود، گمانه‌زنی کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها