توصیه برجامی نیکزاد به دولت

کد خبر: 1061812

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به دولت توصیه می کنیم که در مذاکرات برجامی خود براساس قانون حرکت کند چرا که خط قرمز مجلس فرمایشات رهبری و قانون مصوب است.

توصیه برجامی نیکزاد به دولت

ایسنا: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در تذکری شفاهی در  جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس بیان کرد: ما در مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کردیم و براساس این قانون تا پنجم اسفندماه باید تمام تحریم ها به صورت یکجا برداشته می شد و در غیر این صورت باید ما اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کردیم، اما این اتفاق نیفتاد و امروز مذاکراتی در وین در حال انجام است که مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی در خصوص آن ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به دولت هشدار می دهیم که مذاکرات باید در چارچوب مصوبه مجلس شورای اسلامی دنبال شود. گویا آمریکایی ها تحریم ها را چهار بخش کرده اند و قصد ندارند همه تحریم ها را یکباره بردارند و این یک بازی جدیدی است که به راه انداخته اند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر امروز آمریکایی ها دست به دامان اروپایی ها شده اند و ما دیدیم که در این ایام اروپایی ها تحریم های جدیدی علیه ما وضع کردند. ما چطور می توانیم به اروپایی ها نگاه واسطه گری داشته باشیم که تحریم های جدید علیه ما اعمال کردند. امروز سفره مردم کوچکتر شده و مردم فقیرتر شده اند این حاصل سیاست های غلطی است که در کشور اتخاذ شده است. تیم مذاکره کننده نیز اطلاعاتی در اختیار نمایندگان قرار نمی دهد. ما توصیه می کنیم که مذاکرات را براساس قانون و در چارچوب مصوبات مجلس شورای اسلامی دنبال کنند در غیر این صورت ما هر نوع مذاکره ای را محکوم و با هر کسی که آن را دنبال کند برخورد قضایی خواهیم کرد.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، بیان کرد: همه موظف هستند که قانون مصوب مجلس را اجرا کنند و مذاکره بدون برداشتن همه تحریم ها و راستی آزمایی هیچ معنایی ندارد. بنا به فرمایش رهبر انقلاب، مجلس قانون خوبی را تصویب کرده است و مجلس شورای اسلامی پای اجرای قانون خود ایستاده است.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این موضوع را رصد می کند و به تیم مذاکره کننده نیز توصیه می کنیم اگر نمی توانید کاری انجام دهید مذاکرات را فرسایشی نکنید. مجلس مقابل مذاکراتی که برخلاف قانون باشد می ایستد. زمانی که آقای عراقچی به کمیسیون امنیت ملی آمدند فرمودند آمریکایی ها در هتل تیم مذاکره کننده در وین نیستند و ما هیچ مذاکره مستقیم و غیرمستقیمی با آنها نداریم، اما گویا هیات آمریکایی در هتل تیم مذاکره کننده ایرانی اقامت دارد و این برخلاف آنچه هست که آقای عراقچی به نمایندگان گفتند. به دولت توصیه می کنیم که براساس قانون پیش برود و بداند که خط قرمز مجلس شورای اسلامی فرمایشات رهبری و قانون مصوب است.

مجلس هیچ اطلاعی از اقدامات تیم مذاکره کننده ندارد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مجلس هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان طی تذکری اظهار داشت: مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کرده و براساس آن تحریم ها می بایست تا 5 اسفند سال 99 برداشته می شد و در صورت عدم رفع تحریم ها، به موضوع توقف اجرای پروتکل الحاقی در قانون اشاره شده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+4 در وین افزود: متاسفانه مجلس هیچ اطلاعی از مذاکرات و مسیری که در مذاکرات طی می شود، ندارد.

وی بیان کرد: به نظر می رسد که مجدداً کلاه گشاد جدیدی می خواهند بر سر کشور بگذارند، این در حالی است که تیم مذاکره کننده باید در چارچوب قانون مجلس موضوعات را پیگیری کند.

وی یادآور شد: اینکه طرف های آمریکایی اعلام کردند بخشی از تحریم ها را رفع می کنند، یک بازی جدید است و بدتر از آن، اینکه دیپلمات های ایرانی دست به دامن اروپایی ها شده اند تا موضوع لغو تحریم ها را از طریق اروپا حل کنند، این در حالی است که اروپایی ها در همین روزهای اخیر مجدداً تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند، بنابراین ما چگونه می توانیم به این افراد متوسل شویم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید قانون اقدام راهبردی را اجرا کند، خط قرمز مجلس نیز فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: نتیجه این سیاست ها باید پای سفره مردم خود را نشان دهد، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیرتر می شوند. علاوه بر این موضوع امنیت غذایی که 20 سال گذشته حل شده بود، دوباره امروز به یک معضل تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: به نظر من آنها فقط خاری و ذلت برای ملت ایجاد می کنند و برای مذاکراتی که پایان ندارد، زمان بسیار صرف می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها