عقب‌نشینی پزشکیان از مواضع قبلی

کد خبر: 1062388

مسعود پزشکیان گفت: ساز و کار اصلاح طلبان را می‌پذیرم و حتی اگر کسی در نظرسنجی نهایی به‌ اندازه‌ی یک رای از من بیشتر شانس داشته باشد کنار خواهم رفت و از او حمایت می‌کنم.

عقب‌نشینی پزشکیان از مواضع قبلی

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و جریان‌های سیاسی نیز برای ایجاد وحدت می‌کوشند. در جریان اصلاحات مخصوصا بارقه‌های از تحقق این هدف مشاهده می‌شود. مثلا همین که مسعود پزشکیان که در روزهای گذشته به نحوی برای این جریان خط و نشان کشیده بود، از مواضع خود عقب نشسته و خبر از همراهمی می‌دهد! 

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک درباره‌ی موضع او نسبت به ساز و کار جبهه‌ی اصلاحات ایران می‌گوید: «آقای پزشکیان - پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه - در دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی اجتماعی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا مستقل به انتخابات خواهد آمد یا به عنوان اصلاح‌طلب، گفت: بی‌شک اصلاح‌طلبم و با همین عنوان در انتخابات خواهم بود. البته از اصولگراها هم اصولگراترم. این سوال خیلی‌ها بود.»

وی در دیداری دیگر تصریح کرد: ساز و کار اصلاح طلبان را می‌پذیرم و حتی اگر کسی در نظرسنجی نهایی به‌ اندازه‌ی یک رای از من بیشتر شانس داشته باشد کنار خواهم رفت و از او حمایت می‌کنم.»

لازم به یادآوری است که او همین چند روز قبل در مصاحبه‌ای با روزنامه «شرق» تاکید کرده بود که نامزد پوششی نخواهد بود. پیش از آن نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به اینکه برای کاندیداتوری از کسی مشورت نگرفته است، در پاسخ به اینکه «به نفع آقای لاریجانی و نه آقای عارف کنار نمی روید؟» گفته بود: «خیر به نفع هیچ یک از آن ها کنار نمی روم». حتی وقتی خبرنگار پرسید «حتی اگر نهاد اجماع ساز بگوید؟» نیز گفته بود «نهاد اجماع ساز این حرفی را که شما می گویید نمی‌زند. در این نهاد قرار شده است که نظرسنجی مردمی داشته باشند و بر آن اساس گزینه نهایی را معرفی کنند.»

این نامزد اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه «اگر فردا یک نفر گفت تَکرار می‌کنم و همه به نفع عارف کنار بروند. شما چه کار می‌کنید؟» نیز یک «نه» قاطع گفته بود لذا اگر اکنون از همراهی با اصلاح‌طلبان گفته و برای کناره‌گیری به نفع کسی که بیش از او شانس دارد، اعلام آمادگی می‌کند؛ مصداق عقب‌نشینی از مواضع قبلی است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها