ظریف در نامه به رهبری: کاندیدا نمی‌شوم

کد خبر: 1062577

ظریف نامه‌ای به رهبری نوشته و خواسته جلوی فشارها بر تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای گرفته شود . او تاکید کرده که کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد شد.

ظریف در نامه به رهبری: کاندیدا نمی‌شوم

گروه سیاست سایت فردا - جریان اصلاحات هر انتقادی به ظریف را سیاسی تلقی کرده و به گمانه‌زنی‌های انتخاباتی رای می‌دهد. سردمدار این تفکر البته شخص وزیر خارجه است که هر بار چند نقد جدی را می‌خواند دست به قلم شده و گلایه می‌کند. یک بار در توییتر، یک بار اینستاگرام و یک بار هم نامه به رهبری!

آنطور که سایت «رویداد 24» گزارش داده است، در مورد اخیر او نامه‌نگاری با رهبر انقلاب را برگزیده است. به نوشته این سایت اصلاح‌طلب «رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده که محمدجواد ظریف برای کاهش فشارها علیه تیم مذاکره کنندگان وین، نامه‌ای به رهبری نوشته که در آن درخواست کرده جلوی فشارها گرفته شود تا مذاکرات وین خارج از فشارهای سیاسی داخلی به سرانجام برساند. او در این نامه تاکید کرده که کاندیدای انتخابات نخواهد شد.»

یک منبع نزدیک به محمدجواد ظریف درباره این نامه به رویداد۲۴ این نامه مدتی پیش به رهبر انقلاب ارسال شده و ظریف در آن متعهد شده در انتخابات حاضر نخواهد شد.

این منبع آگاه گفته «در شرایط حاضر ظریف می‌خواهد در چارچوب منافع ملی مذاکره انجام شود و موفقیت در مذاکره از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برایش مهم‌تر است.» او به اتفاقات دوران ترامپ اشاره کرده و گفته «قبل از انتخابات آمریکا وزیر خارجه هند به ظریف گفته بود چرا با ترامپ مذاکره نمی‌کنید. ظریف پاسخ داده بود ترامپ ممکن است تا ۵ - ۶ ماه دیگر رییس جمهور نباشد لذا باید مطمئن باشیم که او چهار سال دیگر هست بعد مذاکره کنیم.» اما حالا که ترامپ نیست و دموکرات‌هایی به عرصه برگشته‌اند، زمینه برای بازگشت به برجام فراهم است.

این منبع آگاه گفته فشارها تندروها بر تیم مذاکره کننده آنقدر زیاد شده بود که ظریف ناچار شده از آیت الله خامنه‌ای کمک بخواهد زیرا مخالفان برجام فضایی ایجاد کرده‌اند که تیم مذاکره کننده در حال خیانت به کشور هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها