اصلاح‌طلبان؛ جیب خالی و پز عالی

کد خبر: 1062785

بسیاری از فعالان سیاسی معتقدند که اظهارات مرعشی درباره نامزد شگفتی ساز صرفا برای گرم کردن تنور انتخابات است و چنین ظرفیتی ندارند.

اصلاح‌طلبان؛ جیب خالی و پز عالی

گروه سیاست سایت فردا – اظهارات اخیر حسین مرعشی مبنی بر اینکه از نامزدهای خود در دقیقه نود رونمایی می‌کنند و یکی از آنان نیز «شگفتی» خواهد بود، این روزها مورد توجه رسانه‌های مختلف بوده است. اغلب رسانه‌ها سعی دارند که در این باره گمانه‌زنی کرده و این شگفتی را حدس بزنند. مثلا روزنامه اعتماد پیش‌تر در گزارشی از فائزه هاشمی و غلامحسین کرباسچی به عنوان افرادی که مد نظر مرعشی بوده‌اند، نام برد. ما نیز در «فردا» از مصطفی تاجزاده که همین دیروز رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد نام برده و این گزاره را مطرح کردیم که احتمال دارد این حرف‌ها نشانه برگشت به سوی لاریجانی باشد. 

روزنامه اصلاح‌طلب «جهان صنعت» اما در شماره امروز خود طی گزارشی با عنوان «جیب خالی و پز عالی» به بررسی وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان و هر کدام از نیروهایشان پرداخته و دست آخر به این نتیجه رسیده که این جریان سیاسی هیچ گزینه‌ای با ظرفیت شگفتی سازی ندارد. لذا می‌نویسد «نامزدهای ریاست‌جمهوری در هر جریان سیاسی، چه شگفتی‌ساز باشند و چه نباشند فرصت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارند و به زودی معلوم خواهد شد که آقایان اصلاح‌طلب نیز واقعا برگ برنده‌ای دارند یا فقط برای گرم کردن تنور انتخابات می‌کوشند».

ناگفته نماند که این روزنامه در برخی فعالان سیاسی در جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا خواسته که حدس خود را درباره نامزد احتمالی و شگفتی ساز اصلاح‌طلبان بگویند. 

امیررضا واعظ‌آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا، می‌گوید: «کارگزاران سخنگوی اصلاح‌طلبان شده است. در حقیقت می‌خواهند نیروی خود را معرفی کنند و محتملا هم سراغ آقای لاریجانی خواهند رفت».

محمدصادق کوشکی، دیگر فعال سیاسی اصولگرا نیز نظر مشابهی دارد و می‌گوید: «از چند ماه قبل بارها گفته‌ام که گزینه نهایی اصلاح‌طلبان علی لاریجانی است اما سعی دارند که یکباره از او رونمایی نکنند تا بدنه اجتماعی آنان پس نزند.»

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما از پاسخ طفره رفته و گفته است: «نمی‌توانم از کسی اسم ببرم اما قطعا اصلاح‌طلبان در میان افراد شناخته شده و حتی شناخته نشده نیروهای با ظرفیت بسیاری دارند که بتوانند جامعه را سوپرایز کنند.»

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز صراحت بیشتری به خرج داده و می‌گوید: «شگفتی این انتخابات فردی از میان اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف و یا مصطفی تاجزاده است. هر سه نفر این ظرفیت را دارند.»

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی هم از جمله کسانی است که باور دارد، اصلاح طلبان چنین گزینه‌ای ندارند اما مایل به بیان آن نیست لذا می‌گوید: «اگر آقای مرعشی گفته شگفتی است حتما هست و ما هم امیدواریم. درباره اینکه چه کسی اما نمی‌توانم نظری بدهم چون خودمان نامزد داریم».

سیدمصطفی‌هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما در این باره صداقت بیشتری به خرج داده و می‌گوید: «نمی‌توانم حدس بزنم اما فکر هم نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان نیرویی داشته باشند که بشود گفت شگفتی است.»

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران نیز پاسخی برای این پرسش ندارد. او می‌گوید: «با آقای مرعشی در این باره گفت‌وگویی نکرده‌ام اما شخصا کسی را که شگفتی ایجاد کند، سراغ ندارم.»

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا هم دیگر چهره‌ای است که مورد پرسش قرار گرفته و می‌گوید: «به نظرم نیرویی با این ظرفیت موجود نیست. فکر می‌کنم ۹۰ درصد از این افرادی اکنون مطرح باید به احترام نظریه حضرت آقا کنار نشسته و اجازه دهند که آن چهار، پنج نفر اصلی رقابت کنند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها