حکیمی‌پور: کاندیدای حزبی نداریم

کد خبر: 1062811

دبیر کل حزب اراده ملت گفت:‌ انتخاباتی که حزبی نباشد، قطعاً‌ سرد خواهد بود. نهادهای مدنی و سازمان‌های سیاسی که با مردم پیوند دارند برای گرم شدن تنور انتخابات باید گام بردارند. بدبینی نسبت به تحزب به کشور ضربه‌های بسیاری وارد کرده است و در شور انتخابات نیز تاثیر گذار بوده است.

حکیمی‌پور: کاندیدای حزبی نداریم

خبرگزاری ایلنا: احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تحلیل فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات و همچنین آخرین فعالیت‌های حزب اراده ملت، اظهار کرد: حزب ما در خصوص انتخابات شوراها فعالیت بیشتری دارد و برای انتخابات ریاست جمهوری منتظر معرفی کاندیداها از جانب جبهه اصلاحات ایران هستیم و سپس تصمیم‌گیری خواهیم کرد. حزب به صورت مجزا کاندیدای حزبی ندارد.

وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی کشور مبهم است، افزود: هنوز طیف‌ها به وحدت نظر نرسیده‌اند و بر روی گزینه‌های مختلف ارزیابی صورت می‌گیرد. اما اینکه جریان‌های اصلی کشور چه اشخاصی معرفی کنند به بعد از ثبت نام بستگی دارد و پس از ثبت نام مصادیق مشخص خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: ممکن است کاندیداهای منفردی نیز باشند که آنها نیز بسته به وضعیتشان می‌توان برایشان شانس متصور بود اما تجربه نشان داده است که کاندیدای منفرد نتوانسته‌اند به صورت جدی با کاندیدای حزبی رقابت کنند. در مجموع فضای سیالی است و به نظر من اواسط اردیبهشت ماه گمانه‌زنی‌ها جدی‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر اجتماعی، فضای انتخاباتی گرم نیست اما این موضوع طبیعی است؛ معمولاً در کشور ما مردم در روزهای نزدیک به انتخابات به مشارکت می‌اندیشند. متاسفانه فعالیت‌های رسانه‌ای در این زمینه را شاهد نیستیم که البته تمامی این سردی‌ها به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و درگیری‌های مردم باز می‌گردد. کرونا و موج جدید آن نیز به این سردی دامن زده است.

حکیمی پور به کمرنگ شدن اهمیت نهاد اتنخابات در جامعه اشاره کرد و گفت: هم منتخبین انتظارات مردم را برآورده نمی‌کنند و  هم تخریب نهادهای انتخاباتی در بین مردم موجب شده است که اعتباری برای نهادهای انتخاباتی باقی نماند. متاسفانه در جامعه دچار بیماری خودزنی شده‌ایم یعنی ظرفیت‌های قانون اساسی را در نظر نمی‌گیریم و احتیاج به تخریب دشمن نیست چون نیروهای درون سیستم دولت را تخریب می‌کنند و این موضوع موجب بی‌اعتباری نهادهای انتخاباتی شده است.

دبیر کل حزب اراده ملت تصریح کرد: از سویی دیگر متاسفانه اجازه نمی‌دهند فضا رقابتی باشد. مضرات و معایب نظارت استصوابی باید ارزیابی شود. نوع رفتار شورای نگهبان با کاندیداها در سردی فضای انتخابات بی‌تأثیر نبوده و نیست. امیدواریم شورای نگهبان در این دوره بی‌طرفانه و منصفانه عمل کنند. باید بررسی شود که این نهاد تاکنون از کیان انتخابات پاسداری کرده و مردم را به این فرآیند خوش‌بین کرده است؟

وی اضافه کرد: اساساً‌ انتخاباتی که حزبی نباشد، قطعاً‌ سرد خواهد بود. نهادهای مدنی و سازمان‌های سیاسی که با مردم پیوند دارند برای گرم شدن تنور انتخابات باید گام بردارند. بدبینی نسبت به تحزب به کشور ضربه‌های بسیاری وارد کرده است و در شور انتخابات نیز تاثیر گذار بوده است.

حکیمی پور در پایان خاطر نشان کرد: تمامی این مشکلات سال به سال بیشتر می‌شود، نه تنها حل نمی‌شود بلکه به انتخابات بعدی منتقل می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها