هدف تاجزاده از اعلام کاندیداتوری

کد خبر: 1063663

روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به موضوع اعلام کاندیداتوری مصطفی تاجزاده از افراطیون اصلاح‌طلب و از مجرمان امنیتی فتنه 88 در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس پرداخت

هدف تاجزاده از اعلام کاندیداتوری

کیهان: روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در مطلبی به موضوع اعلام کاندیداتوری مصطفی تاجزاده از افراطیون اصلاح‌طلب و از مجرمان امنیتی فتنه 88 در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس پرداخت و نوشت: «تاجزاده اگرچه طول چند ساعت نشست اخیر «چرا نامزد شدم؟» نیز سعی کرد با توانایی بالایی که در فن خطابه و نطق سیاسی و بحث و مناظره از او می‌شناسیم، به ‌نحوی از پاسخ صریح طفره برود و در عوض، دیدگاه و تحلیلش را درباره اوضاع مملکت و شرایط انتخابات پیش‌رو تشریح کند اما یکی، دو جا، تلویحا از این گفت که نسبت به احتمال ناچیز تاییدصلاحیت خود آگاه است.»

این روزنامه نوشت: «بیراه نیست اگر بگوییم بین سطور سخنان اغلب پرسشگران در این نشست مجازی، با اشاراتی به فضای به ‌نسبت سرد انتخابات همراه بود و تاکیداتی بر لزوم پاسخگویی تاجزاده درباره آنچه پس از ردصلاحیت احتمالی، در ذهن دارد. تاجزاده اما تا توانست از پاسخ به پرسش مرکزی این نشست طفره رفت... در این میان اما نکته‌ای که شاید هر ناظر به ‌نسبت آگاه به مسائل سیاست ایران، بلافاصله پس از اطلاع از تصمیم تاجزاده به آن خواهد‌اندیشید، تلاش او برای «استفاده از فضای داغ رسانه‌ای پیش از انتخابات برای بیان رساتر دیدگاه‌ها، انتقادات و مطالبات» باشد... کاندیداتوری تاجزاده اما علاوه‌بر کلیت جریان اصلاحات، قطعا عواید و دستاوردهایی شخصی نیز برای خود او به همراه دارد. چه آنکه باوجود شناخته شده بودن او نزد آشنایان سیاست ایرانی و با اینکه چنانکه اشاره شد... اما واقعیت آن است که میلیون‌ها ایرانی احتمالا نام او را هم نشنیده باشند... با این حساب، حتی اگر تاجزاده درنهایت موفق به عبور از فیلتر نظارت استصوابی نشده و نتواند خود را در قامت یک کاندیدای ریاست‌جمهوری به افکار عمومی عرضه کند، دست‌کم می‌تواند از این فرصت برای ارتقای پایگاه اجتماعی خود به عنوان یک کنشگر سیاسی بهره ببرد.»

گفتنی است، چندی پیش خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان «اشتباهات بزرگ تاجزاده» نوشت: «آقای تاج‌زاده! شمایی که معتقد بودید و هستید رئیس‌جمهور تدارکاتچی بیش نیست و اختیاراتش متناسب با مسئولیت‌ها نیست و حتی پیشنهاد دادید بهتر است ریاست جمهوری و رهبری در هم ادغام شوند و همه مسئولیت‌ها به رهبری واگذار شود حال چه شده است که برای نامزدی ریاست جمهوری سر و دست می‌شکنید؟»

در ادامه این مطلب تاکید شد: «مگر شما نبودید که می‌گفتید «وقتی می‌دانیم نامزد‌ها نمی‌توانند کار مهمی انجام دهند نباید نامزد معرفی کنیم چرا باید آبروی خود را ببریم؟ موقعی باید بیائیم که بتوانیم کاری انجام دهیم... مشکل این است که انتخابات در شرایط کنونی بی‌معنا و ریاست جمهوری هیچکاره شده است... هر که رئیس‌جمهور شود وضعیت کشور روز به روز بدتر می‌شود چون دست او بسته است (۵ مهر ۱۳۹۹ مصاحبه با انصاف نیوز) آقای تاج زاده! امروز چه شده است که می‌خواهید در زمینی بازی کنید که قرار است رئیس‌جمهور دست و پا بسته انتخاب شود و باز آبروی خود را ببرید؟... آقای تاج زاده! شما باید پاسخگوی حمایت بی‌چون و چرایتان از آقای روحانی باشید ولی نیستید. بخش زیادی از آنچه در بیانیه خود آورده‌اید و بر آن تاخته‌اید محصول عملکرد رئیس‌جمهور و دولت مورد حمایت شماست.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها