لاریجانی در انتظار تصمیم رئیسی و جلیلی

کد خبر: 1063199

وکیلی گفت: اگر ببیند که آقای رئیسی در انتخابات حاضر می‌شود حتما نمی‌آید، اما اگر احساس ‌کند که معادله لاریجانی و سعید جلیلی شکل می‌گیرد حتما می‌آید.

لاریجانی در انتظار تصمیم رئیسی و جلیلی
گروه سیاست سیات فردا - آمدن و نیامدن علی لاریجانی هم از جمله معماهایی است که انگار تا قبل از دقیقه نود حل نخواهد شد. علی لاریجانی اگرچه از مدت‌ها قبل یک کاندیدای جدی بوده و به گفته برخی حامیانش در کلاپ هاوس ستادها انتخاباتی خود را نیز فعال و آماده کرده است، هنوز تصمیم قطعی درباره کاندیداتوری ندارد. 
حامیان وی به او اصرار می‌کنند که بیاید اما تردید در حمایت اصلاح‌طلبان سبب شده که او منتظر بماند. مواضع برخی اصلاح‌طلبان و رسانه‌های این جریان نیز به تردیدهای لاریجانی دامن می‌زند. مثلا همین امروز روزنامه «شرق» لاریجانی را غایب حاضر در انتخابات خوانده و به نحوی بازنده تلقی کرده بود. فعلان سیاسی در این جریان نیز مدام بر سیاست عدم ائتلاف تاکید می‌کنند. بر این اساس تصمیم گیری برای لاریجانی دشوار شده و به بلاتکلیفی وی دامن می‌زند.
این نکته را می‌توان از اظهارات امروز محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با «ایلنا» دریافت. او  می‌گوید: آقای لاریجانی بسیار آدم محتاط و ریسک ناپذیری در حوزه سیاست است. او هنوز در حال رصد فضا است و به جمع‌بندی نرسیده است. نگاه آقای لاریجانی به اردوگاه اصولگرایان است به طوریکه اگر ببیند که آقای رئیسی در انتخابات حاضر می‌شود حتما نمی‌آید، اما اگر احساس ‌کند که معادله لاریجانی و سعید جلیلی شکل می‌گیرد حتما می‌آید و در آن شرایط جریان اصلاح طلب به دلیل اینکه دستش خالی است امکان اینکه از لاریجانی حمایت کنند زیاد است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها