رونمایی اصلاح‌طلبان از گزینه‌های جدید

کد خبر: 1063685

جهانبخش خانجانی عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و بیژن زنگنه را نیز در کنار سایر اسامی مطرح از جمله نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کند.

رونمایی اصلاح‌طلبان از گزینه‌های جدید

گروه سیاست سایت فردا – از همان وقتی حسین مرعشی گفت در میان نامزدهای اعلامی خود یک «شگفتی» خواهند داشت، گمانه‌زنی‌ها شروع شد و اغلب رسانه‌ها سعی کردند، پیش‌بینی کنند این نامزد پنهان و شگفتی‌ساز چه کسی خواهد بود. 

اسامی بسیاری از جمله غلامحسین کرباسچی مطرح شد. حتی با توجه به برخی اظهارنظرها از جمله سخنان برخی اعضای کارگزاران و حرف‌های کلاپ هاوسی خرازی، شایعات درباره کاندیداتوری کرباسچی قوت گرفت و بعد هم تکذیب شد.

یکی از پیش‌بینی‌ها نیز در این مدت برگشت به سوی لاریجانی بوده است. البته بیشتر تحلیل‌گران اصولگرا چنین نظری داشته و معتقد بودند که بیان این حرف‌ها  مقدمه‌ای برای القای ضرورت ائتلاف با لاریجانی به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است.

اکنون اما با نزدیک شدن به موعد معرفی نامزدها حرف‌های جدیدی گفته و گمانه‌های تازه‌ای مطرح می‌شود. حسین مرعشی ، سخنگوی کارگزاران که در توضیح اظهارات خود درباره نامزد شگفتی ساز می‌گوید: «من نگفتم کاندیدا‌های پنهان، بلکه گفتم نامزدی که هنوز نامش را اعلام نکردیم و این به معنای کاندیدا‌های پنهان نیست.»

او درباره ویژگی‌های کاندیدا‌های پنهان نیز گفته است: «کاندیدا‌های پنهان سه خصوصیت دارند؛ یکی اینکه بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، دوم اینکه بتواند مردم را تحت تاثیر قرار دهند و به پای صندوق‌های رای بکشانند و سوم اینکه کشور را به شایستگی اداره کنند.»

سخنان مرعشی کمکی به پیش‌بینی دقیق‌تر نکرد اما اظهارات اخیر جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی کارگزاران این کار را می‌کند. او به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته است: « صرف نظر از شخصیت‌های تاثیرگذاری که اصلاح طلبان دارند، نام آن‌هایی را که بیم عدم تایید صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان داریم، مطرح نمی‌کنم، اما افرادی مانند آقای اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف، بیژن زنگنه و عباس آخوندی از چهره‌های مدنظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.»

به این ترتیب او نام محمد شریعتمداری، بیژن زنگنه و عباس آخوندی را به فهرست نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان می‌افزاید. از آخوندی که یکی از چهره‌های پرحاشیه و مورد نقد اصلاح‌طلبان است دفاع می‌کند و درباره احتمال کاندیداتوری شریعتمداری نیز می‌گوید: «وی یکی از گزینه‌های تاثیرگذار جریان اصلاح طلب و از وزرای کابینه آقای روحانی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و شاخص‌های عملکرد وی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از امتیاز خوبی برخوردار است و توانمندی بالایی دارد.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها