گلایه محسن هاشمی از دولت

کد خبر: 1063834
گلایه محسن هاشمی از دولت

کیهان: رئیس شورای شهر تهران در پایان چهار سال حضور در شورا و درباره عملکرد 4 ساله طیف متبوع خود گفت مطالبات شهر همچنان معطل مانده است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، مهم‌ترین دستاورد شورا را توقف شهرفروشی عنوان کرد و حال آن که کاهش ساخت و سازها و درخواست تراکم، در اصل به رکود تورمی بازار مسکن برمی‌گردد. وی سپس درباره «مهم‌ترین ناکامی شورای شهر» گفت: توسعه حمل و نقل عمومی شهر، مهم‌ترین اولویت من در شورا بود و متأسفانه در این دوره با همه تلاش‌هایی که صورت گرفت، به دلیل شرایط اقتصادی کشور و کم‌لطفی دولت و ضعف پیگیری شهرداری، برنامه تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در مترو و اتوبوس محقق نشد، البته کارهای مهمی صورت گرفت و افتتاح‌هایی را شاهد هستیم. محسن هاشمی در پاسخ این سؤال که «منتقدان شورا را به اقدامات نمایشی مانند تغییر نام خیابان‌ها به جای کارهای زیربنایی متهم می‌کنند، پاسخ شما چیست؟»، گفت: نامگذاری، بخشی از وظایف شوراست و کمیسیون نامگذاری که نمی‌تواند وظایف قانونی‌اش را رها کند و مثلاً فعالیت عمرانی یا حقوقی انجام دهد، در حوزه نامگذاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که منتقدان، طرح بی‌دود را یکی از نمونه‌های اقدامات نمایشی و غیرکارشناسی شهرداری می‌دانند، نظر شما در این خصوص چیست؟ اظهار داشت نمی‌خواهم از این طرح دفاع کنم اما نباید جای مسئله فرعی و اصلی را تغییر داد، نقش دوچرخه در ترافیک تهران با توجه به سراشیبی بودن معابر شهری، کمتر از یک درصد است و هیچ مسئولی در شهرداری هم دوچرخه را به عنوان راه‌حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا معرفی نکرده بلکه به عنوان یک کمک و اقدام شهروندی طرح شده که باید به اندازه اثرش از آن انتظار داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها