خبرهای مهم ربیعی از مذاکرات وین

کد خبر: 1064323

سخنگوی دولت درباره مذاکرات وین، گفت:اختلاف نظرهایی درباره لیست رفع تحریمی وجود دارد ولی ما موفق شدیم این اختلافات را کاهش دهیم و رایزنی‌ها و گفتگوها ادامه دارد.

خبرهای مهم ربیعی از مذاکرات وین

خبرگزاری مهر: علی ربیعی سخنگوی دولت با تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع)، ایشان را الگوی اخلاقی و انسانی و نماد عدالت و حریت دانست و گفت: در این شبهای قدر، ضمن طلب عفو و بخشش برای خود و همه انسانها از خدای بزرگ، خیر و برکت در دوجهان را برای همه هموطنان‌مان مسالت می کنم.

وی به دلیل ایام سوگواری به صورت مکتوب پاسخگوی سوالات تعدادی از رسانه‌ها بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال مهر، درباره اینکه یکی از رسانه‌های آمریکایی مدعی شده «در مذاکرات وین، ایران با آمریکا در مورد لغو تحریم اشخاص و نهادها به توافق رسیدند اما تحریم شرکت‌ها در ازای انجام تعهدات هسته‌ای ایران رفع خواهد شد، آیا ایران زیر بار انجام تعهدات هسته ای پیش از راستی آزمایی اقدامات آمریکا خواهد رفت و آیا تعلیق تحریم‌ها، با تمدید ۱۲۰ تا ۱۸۰ روزه، به جای لغو کامل آنها مورد پذیرش خواهد بود؟،گفت: موضع مذاکراتی ما از مدت ها پیش و بر اساس سیاست قطعی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و تصمیمات نهادهای بالادستی تعیین شده و مذاکره کنندگان ما با جدیت و بدون تسامح بدنبال اجرای این دستور کار مذاکراتی از پیش تعیین شده هستند.

ربیعی اضافه کرد: ملاک برای تعهدات همه طرف‌ها متن برجام بوده و مطابق آن کلیه تحریم های آمریکا باید به صورت موثر و قابل راستی آزمایی رفع شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا، از نظر جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا مسئول قطعی انجام‌تعهدات این کشور بوده و لذا سیاست داخلی ایالات‌متحده موضوع توجه ما نیست. لازم است تاکید شود اختلاف نظرهایی درباره لیست رفع تحریمی وجود دارد ولی ما موفق شدیم این اختلافات را کاهش دهیم و رایزنی ها و گفتگوها ادامه دارد.

سخنگوی دولت گفت: طرف‌های مذاکره چهارشنبه به علت داشتن جلسه G۷ جلسه را برگزار نمی کنند و بنا شد روز جمعه جلسه برگزار شود فعلا در همین حد می توانم بگویم که مذاکرات در حال پیشرفت هست و وزارت خارجه در زمان مقتضی اطلاع رسانی کامل را خواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها