علی مطهری: شاید لاریجانی به نفع من کنار برود

کد خبر: 1064668

علی مطهری می‌گوید احتمالاً رای او از لاریجانی هم بیشتر است.

علی مطهری: شاید لاریجانی به نفع من کنار برود

گروه سیاست سایت فردا - علی مطهری از جمله نامزدهای ریاست جمهوری است که حضور پررنگی در رسانه‌ها و فضای مجازی دارد. مصاحبه پشت مصاحبه و گپ و گفت پشت گپ و گفت. بعضا هم حاشیه ساز شده و ناگزیر می‌شود که در چند مصاحبه بعدی درباره اظهارنظر خود توضیح داده و شفاف‌سازی کند. با این وجوه سخت کاندیداتوری خود را جدی گرفته و برای بیشتر مطرح کردن خود می‌کوشید. یک روز تاکید می‌کند که بدون مشورت با سایرین وارد شده و قصد کنار رفتن به نفع کسی را ندارد. روز دیگر هم مثل این بار می‌گوید که شاید لاریجانی به نفع من کنار برود!

او گفت‌وگوی مفصلی با خبرگزاری تسنیم انجام داده و اهم اظهارات وی به شرح زیر است: 

*معتقدم که باید یک دولت مقتدر روی کار بیاید. احساس کردم که این افرادی که برای کاندیداتوری مطرح هستند این ویژگی و توان را ندارند که در مقابل دخالت‌های سازمان‌ها و نهادهای خارج از دولت مقاومت کنند و یک شخصی مثل بنده باید باشد که بتوان یک دولت مقتدر تشکیل داد.

* من به طور مستقل وارد شده‌ام. اصولگرایان که شاید بنده را اصولگرا ندانند. البته من هم اکثر آنها را اصولگرا نمی‌دانم. اکثر اصلاح‌طلبان نیز من را اصلاح‌طلب اصطلاحی نمی‌دانند ولی خوب در سالهای اخیر شرایط کشور به گونه‌ای بوده و اتفاقاتی افتاده و من مواضعی داشته‌ام که به اصلاح طلبان نزدیک بوده‌ام. در خیلی از موضوعاتی که اصلاح طلبان نیز جرئت ورود نداشتند، من وارد شدم.

* مواضعی که من درباره آزادی بیان یا حقوق شهروندی دارم خیلی مورد قبول اصولگرایان نیست یعنی اکثر آنها اساساً وارد این مسائل نمی‌شوند و هر اتفاقی هم بیفتد و حق شهروندی ضایع شود یک جور توجیه می‌کنند و می‌گویند که حتما لازم بوده است یا می‌گویند حفظ نظام ارجح از این حرف‌هاست. 

* نظر من درباره حجاب همان نظر اسلام است و توام با سخت‌گیری نیست.

* نابودی اسرائیل یک آرمان است ولی نحوه نابودی مهم است. بالاخره اسرائیل یک کشور جعلی است و سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و ملت فلسطین را با زور بیرون کرده و ما نباید اشغال را به رسمیت بشناسیم.

*سیاست خارجی کشور ما مشکلاتی دارد. الان خیلی از همسایه‌ها و کشورهای عربی را از خود ترسانده‌ایم و آنها را به دامان اسرائیل انداخته‌ایم. 

*حرف من این است که اصل ولایت فقیه باید به درستی مطرح شود. هم به این اصل آسیب وارد نشود و هم به شخص ولی فقیه آسیب نزنیم. اخیراً 14 نفر خطاب به رهبری نامه نوشتند و موضوعی را مطرح کردند. این افراد بازداشت و محاکمه شدند و محکوم به زندان. این کارها لزومی ندارد.

* کسی که 12 سال نماینده و چند سال نایب‌رئیس مجلس بوده، رجل سیاسی است. اگر ما رجل سیاسی نباشیم، پس چه کسی است؟ مگر رجل چه شرایطی دارد؟

* با ریاست جمهوری یک روحانی مخالفم مگر در حالت اضطرار. 

 

* آقای پزشکیان و آقای عارف شبیه به یکدیگر هستند.

* (در پاسخ به اینکه به نفع لایجانی کنار می‌روید؟) همه چیز بستگی به میزان آراء اشخاص در آستانه روز انتخابات دارد. اگر به مرحله آخر برسیم ممکن است لازم باشد ایشان به نفع من کنار برود یا برعکس.

 

 

* از مردم می‌خواهم به صورت فعال در انتخابات شرکت کنند. میزان مشارکت مردم در انتخابات، پیام بسیار روشنی برای دنیای غرب و کل دنیا دارد. در سرعت بخشیدن به لغو تحریم‌ها و احیای برجام تاثیر خواهد داشت.مشارکت بالای مردم، جایگاه ایران را در دنیا بالا می‌برد. مردم هر مقدار هم که گلایه دارند، حتماً در انتخابات شرکت کنند. حضور مردم حتماً موثر خواهد بود و این‌گونه نیست که بگویند هر کس انتخاب شود، فرقی نمی‌کند. حتماً فرق می‌کند و ان‌شاءالله مردم شرکت فعال در انتخابات خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها