ائتلاف رضایی با محمد و قاسمی؟

کد خبر: 1064938

برخی از روزنامه‌ها دیدار محسن رضایی با سعید محمد و رستم قاسمی را نشانه شکل گرفتن ائتلافی بین آنان دانسته‌اند.

ائتلاف رضایی با محمد و قاسمی؟
گروه سیاست سایت فردا - دیدار سه نامزد ریاست جمهوری یعنی سعید محمد، محسن رضایی و رستم قاسمی در روزهای اخیر مورد توجه گسترده رسانه‌ قرار گرفته و از سوی برخی نیز به ائتلاف گزینه‌های نظامی تعبیر شده است. این دیدار وقتی مورد توجه قرار گرفت که محسن رضایی با انتشار عکسی در صفحه توییتر خود نوشت: «در نگرش اسلامی ایران به مدیریت، «داوطلبی برای مسوولیت» با «تلاش برای کسب قدرت» کاملا متفاوت است. در انتخابات 1400 فارغ از هر نتیجه‌ای، قرار است برادرانه و همه با هم ایران را بسازیم.»
سعید محمد نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «در اجرای مفادنامه‌ام به کاندیداهای محترم؛ اولین جلسه دوستانه را با برادران عزیزم دکتر رضایی و مهندس قاسمی برگزار کردم. ان‌شاءا... بنا دارم با سایر کاندیداها جلسات مشابه داشته باشم. مهم این است که دغدغه همه ما حل مشکلات مردم است. گام دوم با پیش قراولی جوان ترها و مشورت پیش کسوتان هموار خواهد شد.»
همین شد که برخی تصور کردند بعد از مصوبه اخیر شورای نگهبان و اشاره به ضرورت سابقه اجرایی که گمانه احتمال رد صلاحیت سعید محمد را پررنگ کرده است، شاهد شکل گیری ائتلافی بین برخی نیروهای اصولگرا هستیم. مثلا روزنامه «اعتماد» در شماره امروز خود این موضوع را به تکذیب قطعی بودن نامزدی رئیسی ربط داده و نشانه آن دانسته که چون نامزدهای اصولگرا هنوز به آمدن رئیسی اطمینان ندارد، در پی شکل دادن ائتلاف‌هایی میان خود هستند. 
روزنامه «آفتاب یزد» اما در این رابطه با قدیری ابیانه،فعال سیاسی اصولگرا گفت‌وگو کرده و این ملاقات را نشانه ائتلاف تلقی نمی‌کند. این روزنامه اصلاح‌طلب به نقل از وی نوشته است: «این دیدار نه برای اعلام ائتلاف که یک دیدار انتخاباتی عادی و مرسوم بوده که برداشت ائتلاف از آن قطعا نادرست است و شاید محسن رضایی می‌خواسته با این کار از محبوبیت کاندیدای احتمالی که سابقه اجرایی وزارت و محبوبیت دارد بهره ببرد.»
دیگر روزنامه‌ای که امروز به این ملاقات سه نفره پرداخته «خراسان» است. این روزنامه اصولگرا نوشته است: «با توجه به برگزاری این دیدار احتمال ائتلاف این سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری تقویت شده است.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها