آخرین تصمیم عارف برای حضور در انتخابات

کد خبر: 1065341

مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان گفت: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.

آخرین تصمیم عارف برای حضور در انتخابات

گروه سیاست سایت فردا - محمدرضا عارف از جمله اولین افرادی است که به عنوان نامزد ریاست جمهوری به ذهن می‌رسید. به خصوص بعد از خروج وی از مجلس و شکست سوکت چهار‌ساله‌اش. سخن گفتن‌های پی‌درپی و اشاره به موضوعات مختلف از جمله آزادی‌های مدنی و سیاسی، یا انتقاد از وضع موجود و ... سبب شد که گمان رود او قصد کاندیداتوری دارد. تاکیدش بر عدم ائتلاف و معرفی نامزد اصلاح‌طلب نیز عامل دیگری بود تا این طور تصور شود که او هنوز از ماجرای انتخابات 92 دلخور است و خود را یک ریاست جمهوری طلب کار می‌داند. 

انتقادات گسترده اصلاح طلبان به او و عملکردش در مجلس و شورای عالی سیاست گذاری، عدم عضویت او در جبهه اصلاحات و مسائلی از این دست نیز سبب طرح این گمانه بود که اصلاح طلبان از عارف عبور کرده و حاضر به حمایت از وی نیستند.

از همین رو بود که برخی از رسانه‌ها از عبور نرم از عارف نوشته و احتمال ورود مستقل او به انتخابات را طرح کردند.

لیست چهارده نفره که منتشر شد اما عارف رای بالایی داشت و به نظر رسید که در صورت کاندیداتوری شانس مورد حمایت قرار گرفتن را دارد. با این وجود او هنوز تصمیم قطعی خود را درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری اعلام نکرده است و برنامه ای هم به جبهه اصلاح‌طلبان ارائه نکرده است.

علیرضا خامسیان از چهره‌های نزدیک به وی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این تعلل می‌گوید: عارف ذاتا انسانی برنامه محور بوده و در تمام دوره هایی که مسئولیت داشته است، با برنامه حوزه تحت مدیریت خود را اداره کرده است. وی قائل به برنامه است و به تازگی هم در مقام ریاست بنیاد امید ایرانیان  از برنامه های این بنیاد  برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرده است.

وی ادامه داد: برای بحث انتخابات برنامه باید وقتی اعلام شود که فرد اعلام کاندیداتوری کرده باشد. عارف تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نکرده است و هر زمان اعلام کند، مطمئنا برنامه هایش با رویکرد وحدت و همگرایی  برای افکار عمومی از جمله  اصلاح طلبان بازگو شده و ارائه داده می شود.

خامسیان درباره آخرین تصمیم محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است و هر زمان  به نتیجه رسید اعلام می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها