امانی معاون اسبق شهرداری تهران:

گزارش تحقیق و تفحص غیرکارشناسی و یک بیانیه سیاسی است/ به قوه قضاییه مراجعه نمی‌کنند چون می دانند این ادعاهای غیر واقعی قابل اثبات نیست

کد خبر: 1065641

معاون اسبق برنامه ریزی و توسعه شهری تهران می گوید:انتشار گزارشی تحت عنوان تحقیق و تفحص به منظور زیر سوال بردن خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت آقای قالیباف در این مقطع زمانی به شکل کامل گویای اهداف مورد نظر و سیاسی کاری صورت گرفته در این جریانات است.

گزارش تحقیق و تفحص غیرکارشناسی و یک بیانیه سیاسی است/ به قوه قضاییه مراجعه نمی‌کنند چون می دانند این ادعاهای غیر واقعی قابل اثبات نیست

ناصر امانی با بیان این موضوع اظهار داشت:اشکال اول به گزارش منتشر شده تحت عنوان تحقیق و تفحص این است که در گزارش سلامت مجموعه مستقل و معتبری مثل جامعه حسابرسان کشور را زیر سوال برده اند چرا که حسابرسان رسمی و معتمد این مجموعه مسئولین حسابرسی در شهرداری تهران و سازمان املاک و مستغلات را بر عهده داشته اند و هر ساله رسیدگی و حسابرسی به صورت رسمی انجام می شده، ایراداتی می گرفتند ، مواردی بوده که تذکر می دادند و نظرات تخصصی حسابرسان به صورت مکتوب و رسمی موجود است. این گزارش تحقیق و تفحص در واقع گزارش رسمی حسابرسی را مورد نقض قرار داده و این مجموعه را به خیانت متهم کرده است. ادعای آقایان این است که بخشی از بدهی ها را حسابرسان رسمی نادیده گرفته اند که این تخلف آشکار و اقدام غیر حرفه ای است. اولین بار است که شهرداری تهران رسمای جامعه حسابرسان را با این گزارش متهم می کند. یا باید این ادعا و اتهام خودشان را اثبات کنند و یا در مراجع قانونی در قبال این ادعا پاسخگو باشند.

معاون اسبق شهرداری تهران افزود:کسانی که این گزارش را تنظیم و تهیه کرده اند یا باید با شکایت رسمی جامعه حسابرسان و بازرس این مجموعه را محکوم و متهم کنند و درخواست ابطال این گزارش ها را داشته باشند و یا پاسخگوی ادعای خودشون باشند. سوال دیگر این است که چرا در این 4 سال چنین اقدامی نکرده اند و گزارش حسابرسی سال های گذشته تا سال 97 را رسما ابطال نکردند؟ این تناقض باید رفع شود و اگر توان ابطال گزارش و اثبات ادعای خودشان را ندارند باید در قبال ادعای خیانت و کم کاری یا اهمال حسابرس پاسخگو باشند.

امانی اضافه کرد:ما در تاریخ 19 اسفند سال 1399 با ارسال نامه رسمی به آقای محسن هاشمی از جانب مدیران و مسئولان امور مالی شهرداری در دوره مدیریت گذشته اعلام کردیم آمادگی داریم به کلیه ابهامات و سوالات موجود پاسخ بدهیم و مستندات و مدارک با توضیح و تشریح کاملا موضوعات مرتبط مورد بررسی قرار بگیرد. مگر می شود هیات تحقیق و تفحصی شکل بگیرد اما از افراد مطلع یا کسانی که متهم می کنند دعوت نداشته باشند؟ شما از چه کسانی تحقیق و تفحص کردید در حالی که به نامه ما هیچ توجهی نشان ندادید و حاضر نشدید صحبت مسئولان و مدیران وقت شهرداری را بشنوید؟ این تحقیق و تفحص بر مبنای کدام ادعا و اطلاعات صورت گرفته است؟ وقتی ما را دعوت نکرده اید و حاضر به شنیدن صحبت ما نشدید این گزارش و ادعای شما طبیعتا یک طرفه است و در نامه هم اعلام کردیم که در صورت رسیدگی یک طرفه حق شکایت به مراجع قضایی را برای خودمان محفوظ می داریم اما حاضر نشدند توضیحات ما را در خصوص عملکردی که داشته ایم و ادعایی که مطرح می کنند بشنوند.

وی همچنین با اشاره به برخی موارد ذکر شده در این گزارش گفت:آقایان برای اثبات این ادعا که اموال شهرداری تهران به یغما رفته و چندهزار میلیارد واگذار کرده اند به سراغ مواردی رفته اند که بسیار عجیب و باورنکردنی است. مسئله اول پروژه سه شهید سرافراز است که این موضوع مصوبه رسمی شورای شهر در بودجه سال 95 را داشته در تبصره 23 بند 11 مبلغ آن تعیین شده و سه ردیف بودجه پروژه کاملا مشخص است. حتی اصلاحیه خورده و کاملا قانونی است ، اما مدعی می شوند بدون موافقت و تایید شورای شهر بوده که اصلا باورنکردنی است چطور به این نتیجه رسیده اند. اساسا باید بیایند بگویند این پروژه چه اشکال قانونی داشته  و چه تخلفی در این بخش انجام شده است؟

امانی به موضوع زمین طرشت اشاره کرد و افزود:اصلا زمین طرشت از اموال شهرداری نبوده، سندی نداشته ، زمین بدون صاحب بوده که در اختیار شهرداری قرار داشته و در آن مقطع هم به صورت امانی در اختیار مجموعه سپاه قرار گرفت و جالب این است که به جای آن ، زمین معوضی از سپاه گرفته شد که وسعت بیشتری داشت یا در مورد پادگانی که مطرح می کنند این مجموعه قبل از دوره آقای قالیباف در اختیار نیروهای مسلح بود و اصلا متعلق به شهرداری نبود. ما در آن دوران درخواست کردیم برای برگزاری یک سری دوره ها به عنوان یک مرکز آموزشی در اختیار شهرداری قرار بگیرد که این مجموعه هم تجهیز شد و مورد استفاده قرار گرفت. حالا اگر در خصوص این دو زمین آقایان ادعای مالکیت دارند بروند اسناد مورد ادعای خودشان را ارائه بدهند. در خصوص این دو زمین مدعی شده اند اینها را در زمان آقای قالیباف به سپاه واگذار کرده اند و بعد قیمت به روز این زمین ها را محاسبه کرده اند می گویند چند هزار میلیارد تومان در دوره آقای قالیباف به سپاه واگذار شد. چرا با انتشار موضوعات غیر واقعی اینگونه با افکار عمومی بازی می کنید و تهمت می زنید؟ کجای این کار بخشش است و کدام زمین در تملک شهرداری بوده که واگذار شده یا بخشیده شده به نهاد دیگری؟ اگر ادعای شما حقیقت داشت چرا در این چهار سال اقدام قانونی نکردید و بر مبنای مستندات برای بازگرداندن این املاک وارد عمل نشدید؟ دلیل این است که مستنداتی ندارید و اگر هم چنین ادعایی می کردید غیر واقعی بودن این ادعاها مشخص می شد.

معاون اسبق شهرداری تهران اضافه کرد:شما ببینید این دوستان چهار سال فرصت داشته اند اما چرا این گزارش در این مقطع منتشر می شود؟ غیر از این است که اهداف سیاسی و انتخاباتی دارند و در دو ماه آخر فعالیت خودشان همچنین آستانه انتخابات ریاست جمهوری به منظور تحقق اهداف سیاسی چنین گزارشی را منتشر می کنند؟ مشخص است که چه برنامه ریزی برای بهره برداری سیاسی از این گزارش دارند. یک گزارش کلی بدون سند و غیر کارشناسی منتشر می کنند و در فضای رسانه ای وانمود می کنند چندهزار میلیارد تومان تخلف شده و کسی پاسخگو نیست. شما چهار سال است در این شورا هستید چرا در سال اول و دوم گزارش را تهیه و منتشر نکردید؟

امانی در پایان گفت:ما بارها عرض کردم و باز هم می گویم اگر ادعای جرم و فساد یا تخلفی دارند به قوه قضاییه که مرجع رسیدگی است مراجعه نمی کنند. ما از رسیدگی به این گزارش در قوه قضاییه استقبال می کنیم چون بارها چنین اقداماتی کردند و نتیجه ای نگرفتند به این دلیل که نه مستنداتی دارند و نه ادعای صحیحی مطرح می کنند. این گزارش ها تنها قابل استفاده در رسانه هاست و پشتوانه حقوقی ندارد. اینها کارشناسی نیست بلکه یک متن کاملا سیاسی است که در محکم نمی توان به آن استناد کرد و اینگونه ادعاهای غیرواقهی قابل اثبات نیست. تنها وظیفه ای که به دوستان سپرده شده این است که ایجاد ابهام کنند و به دنبال بهره برداری سیاسی خودشان باشند. اگر به دنبال حق و حقوق شهرداری و شهروندان بودند برای بازگرداندن اموالی که ادعا دارند شکایت می کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها