اصلاح‌طلبان در دو راهی جهانگیری و محسن هاشمی

کد خبر: 1066710

محمد هاشمی‌: از میان جهانگیری و محسن هاشمی یکی باید بماند.

اصلاح‌طلبان در دو راهی جهانگیری و محسن هاشمی

گروه سیاست سایت فردا - امروز یکشنبه 26 اردیبهشت است و اصلاح‌طلبان طبق وعده باید نامزد مورد نظر و اجماعی خود را معرفی کنند. آنها پیش‌تر گفته‌اند که منتظر اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها نخواهند ماند اما این به معنای آن نیست که سراغ گزینه‌هایی مثل مصطفی تاجزاده که رد صلاحیت‌شان مشخص است می‌رود. 

نگاهی به نیروهای ثبت نام کرده از این جریان نیز نشان می‌دهد که گزینه‌هایی جدی‌تر از اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی ندارند. از آنجایی که محسن هاشمی احتمال رد صلاحیت بیشتری دارد و اخیرا نیز با حواشی مواجه شد که در صورت ماندگاری در رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند دردسرساز شود، باید به این نتیجه رسید که نامزد اصلاح‌طلبان جهانگیری است. 

این اما در حالی است که محسن هاشمی چند روز قبل گفته بود که از به او فشار نیاورند نامزد نمی‌شود و حالا که نامزد شده یعنی اصلاح‌طلبان با اصرار او را راهی میدان کرده‌اند، لذا بعید است که به این زودی پشتش را خالی کنند و سراغ جهانگیری بروند.

از طرف دیگر مشخص است که آنها نمی‌توانند از هر دو گزینه به صورت همزمان حمایت کنند. شاهد آنکه محمد هاشمی در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» که امروز در صفحه نخست «شرق» هم دیده شده می‌گوید که از میان جهانگیری و محسن هاشمی باید یک نفر بماند. 

وی معتقد است که «اگر هر دو تأیید شوند و در صحنه باشند و رقابت کنند، هر‌کدام درصدی از آرا را دارند و در‌واقع آرای‌شان را تقسیم می‌کنند؛ بنابراین عقل سیاسی می‌گوید اگر هر دو تأیید صلاحیت شدند، در‌نهایت یکی از آنها باید بماند تا آرای‌ خود را تقسیم نکنند». 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها