در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

ناصر ایمانی: اگر قالیباف نامزد می‌شد شانس بالایی برای پیروزی داشت اما برای ایجاد انسجام و وحدت نامزد نشد/ قالیباف یک استثناست/ او باید برای شخصیت‌های سیاسی الگو باشد

کد خبر: 1066801

ناصر ایمانی گفت: اقدام او چه در سال96 و چه حالا بسیار قابل تقدیر است و او باید الگویی برای تمام سیاستمداران باشد.

ناصر ایمانی: اگر قالیباف نامزد می‌شد شانس بالایی برای پیروزی داشت اما برای ایجاد انسجام و وحدت نامزد نشد/ قالیباف یک استثناست/ او باید برای شخصیت‌های سیاسی الگو باشد

گروه سیاست فردا: ثبت نام نامزدهای ریاست‌جمهوری به پایان رسید و محمدباقر قالیباف برای ایجاد وحدت سراسری میان نیروهای انقلابی نامزد نشد؛ اقدامی که مورد تقدیر جمع وسیعی از نمایندگان مجلس قرار گرفت. قالیباف همین اقدام را به نوعی دیگر و با کناره‌گیری‌اش به نفع رئیسی در سال96 نیز انجام داده بود تا نشان دهد، اولا باورش به وحدت یک شعار ظاهری نیست و ثانیا تمام فعالیت‌هایی که از ابتدای مجلس یازدهم تا کنون در قامت ریاست‌مجلس انجام داده، انتخاباتی نبوده است.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عدم نامزدی قالیباف در انتخابات در به «فردا» گفت: «این موضوع اولین بار نیست که رخ می‌دهد. آقای قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 هم برای ایجاد وحدت از انتخابات کنار کشید و در عین حال از آقای رئیسی حمایت کرد. واقعا امروز می‌توان گفت که آقای قالیباف یک استثنا در عرصه سیاست است و من سراغ ندارم شخصیتی با محبوبیت او که برای منفعت کلان ملی از منافع فردی خود عبور کند».

او ادامه داد: «هیچ‌یک از شخصیت‌های سیاسی در همه این‌سال‌ها به این شکل از خود نگذشته بودند؛ خاصه آنکه آقای قالیباف چه در انتخابات سال96 و چه امسال شانس بالایی برای پیروزی داشت و حتی در سال96 این احتمال وجود داشت که اگر آقای رئیسی کنار می‌رفت یا حتی با وجود آقای رئیسی، آقای قالیباف رأی بالایی داشت و می‌توانست پیروز شود اما او کنار رفت و از آقای رئیسی هم حمایت کرد تا انشقاق میان صفوف نیروهای انقلاب به وجود نیاید. اقدام او چه در سال96 و چه حالا بسیار قابل تقدیر است و او باید الگویی برای تمام سیاستمداران باشد؛ خاصه کسانی که در سال‌های اخیر بی‌هیچ پایگاه رأیی با اصراری لجبازانه تا آخرین لحظه در انتخابات ماندند، رفتار آقای قالیباف را مشاهده کنند و کمی درس بگیرند».

این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آقای رئیسی تعداد زیادی از اصولگرایان ثبت نام کرده‌اند، گفت: «برخی از افراد پیش از آقای رئیسی ثبت نام کردند و ممکن است در روزهای آتی به نفع او کنار بروند. برخی هم منتظرند تا تأییدصلاحیت شوند و در انتخابات به آقای رئیسی کمک کنند اما برخی هم توهم رأی‌آوری دارند و فکر می‌کنند لحظه آخر مانند سال‌های 76، 84 و 92 اتفاق خاصی رخ دهد که رئیس‌جمهور شوند. برخی هم تصور می‌کنند اگر تا آخرین لحظه بمانند می‌توانند در دولت آینده جایگاه مستحکم‌تری به دست آورند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها