شگرد نوظهور ‌رسانه‌های ‌معاند برای تخریب انتخابات ایران

کد خبر: 1066813

کارشناس سیاسی صداوسیما دوقطبی‌های کاذب را شگرد نوظهور رسانه‌های فارسی‌زبان برای تخریب انتخابات دانست و گفت: برای نمونه ایجاد دوقطبی طرفدران و مخالفان مذاکره یا دوقطبی موافقان و مخالفان آزادی جزو مصادیق این دوقطبی‌نمایی کاذب است.

شگرد نوظهور ‌رسانه‌های ‌معاند برای تخریب انتخابات ایران

 خبرگزاری تسنیم: حسن عابدینی در نشست «رسانه و افزایش مشارکت در انتخابات» که به صورت وبیناری توسط سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه 3 گروه از رسانه‌های معاند روی انتخابات از همین حالا کار می‌کنند، اظهار داشت: گروه نخست رسانه‌های وابسته به نظام سلطه از جمله آسوشیتدپرس، یونایتدپرس، رویترز، فرانس‌پرس هستند که مأموریت دارند تصویرسازی دروغینی از ایران برای افکار عمومی جهان ارائه ‌کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا مشاهده می‌کنیم که در روزهای نزدیک به انتخابات سیل درخواست برای آمدن به ایران از سوی چنین رسانه‌هایی به شدت افزایش می‌یابد و شبکه‌های تلویزیونی از جمله بی‌بی‌سی ورلد، سی‌ان‌ان اینترنشنال و حتی فاکس‌نیوز تمایل دارند که خبرنگاران خود را به ایران بفرستند.

عابدینی ادامه داد: گروه دوم رسانه‌های هستند که قصد دارند تصویر‌سازی دروغینی از جهان به ویژه کشورهای منطقه برای ایرانیان ارائه کنند و خبرگزاری‌ها و تلویزیون‌های فارسی‌زبان در این چارچوب حرکت می‌کنند و گروه سوم رسانه‌هایی هستند که بنا دارند تصویری دروغین از ایران برای ایرانیان ارائه دهند که شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، من‌وتو و ایران اینترنشنال جزو این دسته محسوب ‌می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 298 تلویزیون و رسانه‌ فارسی‌زبان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری تصریح کرد: در حالی که 2 کشور چین و هند در کنار هم نصف جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما یک تلویزیون چینی‌زبان یا هندی‌زبان برای مردم از بیرون کشور برنامه پخش نمی‌کند؛ اما 80 میلیون ایران مورد هجمه این همه شبکه فارسی‌زبان قرار دارند.

شگردهای تخریب انتخابات

کارشناسی سیاسی سازمان صداوسیما در ادامه تردیدافکنی درباره نظارت شورای نگهبان و سلامت انتخابات و دوقطبی‌سازی کاذب را 3 شگرد اصلی رسانه‌های یادشده دانست و گفت: برای نمونه در حوزه تردیدافکنی به قدری خبر، گزارش، تحلیل و گفت‌وگو با کارشناس تولید و منتشر می‌کنند که تردید در مورد صحت نظارت بر انتخابات در ذهن مردم نشت پیدا کند.

عابدینی افزود: همچنین موضوع سلامت انتخابات که در هر دوره‌ای یکی از دستاویزهایی است که رسانه‌های فارسی‌زبان به آن می‌پردازند و همواره برگزاری سالم و نتیجه آرای را زیر سؤال می‌برند.

وی ایجاد دوقطبی‌های دروغین و کاذب را شگرد نوظهور و جدید رسانه‌های فارسی‌زبان برای تخریب انتخابات و نتایج آن دانست و تصریح کرد: برای نمونه ایجاد دوقطبی کاذب طرفدران و مخالفان مذاکره و یا دوقطبی موافقان آزادی و موافقان محدودیت که هیچ‌کدام هم واقعیت ندارند، جزو روش‌های تخریب انتخابات توسط چنین رسانه‌هایی است.

عابدینی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در چنین شرایطی روی دوقطبی‌های واقعی کار کنند، درباره مصادیق چنین دوقطبی‌هایی عنوان کرد: برای مثال دوقطبی برنامه‌محوری یا شعارمحوری و یا دوقطبی مدیریت میدانی و مدیریت کارتابلی از جمله دوقطبی‌های واقعی هستند که در شرایط فعلی باید توسط رسانه‌ها مطرح شده و برای مردم توضیح داده شوند.

رسانه‌ها چگونه می‌توانند مشارکت انتخاباتی را بالا ببرند؟

این فعال رسانه در نهایت با یادآوری اینکه رسانه‌ها در 2 حوزه ایجابی و سلبی می‌توانند زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند، گفت: حوزه ایجابی باید بر این موضوع متمرکز باشد که انتخابات می‌تواند زمینه برای گشایش و رفع مشکلات کشور را فراهم کند و چنانچه می‌تواند با برنامه و روش‌های موجود بر مشکلات اقتصادی فائق شود.

عابدینی همچنین با اشاره به نقش سلبی رسانه‌ها در جلب مشارکت عمومی اضافه کرد: در این حوزه رسانه‌های داخلی می‌توانند با افشای سناریوهای دشمن درباره تخریب نهادهای اصلی کشور در روزهای انتخابات زمینه افزایش مشارکت را به وجود آورند. برای نمونه در حالی که در کشورهای مختلف مدل‌های متفاوتی برای احراز صلاحیت‌ها وجود دارد، چرا دشمن احراز صلاحیت نامزدهای ما را به هر روشی تخریب می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها