اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورا لیست می‌دهند؟

کد خبر: 1069042

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: ما برای ارائه لیست انتخابات شوراها مردد نیستیم و اراده ما شرکت در این انتخابات است‌.

اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورا لیست می‌دهند؟

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و اهمیت بسیاری نیز دارد. به خصوص در تهران که ترکیب شورای شهر با انتخاب شهردار به عنوان یکی از سیاسی‌ترین کرسی‌های موجود و ... نقش تعیین کننده‌ای در امر مدیریت کشور دارند.

تجربه نشان داده که پارلمان شهری عموما سهم جریان سیاسی می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز است. مثلا اصلاح‌طلبان همزمان با دولت روحانی توانستند ترکیب یک دستی در «بهشت» داشته باشند. بگذریم از اینکه مدیریت شهر قابل اعتنا و دفاعی نداشتند.

هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا از ماه‌ها قبل به موازات انتخابات ریاست جمهوری برای انتخابات شوراها نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند.  اکنون اما با توجه به ترکیب نامزدهای نهایی در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه اصلاح‌طلبان شانس چندانی برای پیروزی بر گزینه‌های جریان رقیب ندارند، این سوال به ذهن می‌رسد که آیا آنان به حاشیه رفته و نسبت به رقابت در انتخابات شوراها نیز سرد خواهند شد یا اینکه لیست مورد نظر را ارائه کرده و برای تصاحب آن کرسی‌ها می‌کوشند. به خصوص که در هفته‌های گذشته هیاهو بسیاری نیز در اعتراض به فرایید احراز صلاحیت نامزدهای خود در این انتخابات به راه انداخته و مدعی حذف گسترده نیروهایشان شدند.

جدای از اینکه اصلاح‌طلبان در این انتخابات چقدر شانس موفقیت دارند، به نظر می‌رسد که قصد کوتاه آمدن ندارند. تصمیم جبهه اصلاحات برای حمایت از مهرعلیزاده در انتخابات ریاست جمهوری به قدر کافی گویا است اما نشانه‌های روشن‌تری نیز در کار است. 

به عنوان مثال، جواد امام، عضو جبهه اصلاحات در این باره به «ایسنا» می‌گوید: «ما مردد نیستیم و تصمیم داریم برای شوراها لیست مناسب ارائه کنیم؛ البته اقدامات نظارتی که معتقد هستیم خلاف قانون است را منعکس می‌کنیم. در اکثر شهرها چهره های شاخص اصلاح طلب تایید صلاحیت نشده اند.»

وی ادامه داد: «از  اعضای فعلی شورای شهر تهران ۹ نفر در انتخابات ثبت نام نکردند و از ۱۲ نفری که ثبت نام کرده اند تا الان هفت نفر تأیید صلاحیت شدند. با این حال  تصمیم و اراده ما ارائه لیست و شرکت در انتخابات شوراها است.»

امام مدعی شد: «افرادی تحت عنوان هیات نظارت به تعدادی از افراد اصلاح طلبی که تایید صلاحیت شده اند تماس گرفته و گفته اند از انتخابات شوراها انصراف دهند  که این از کارهای بی سابقه است. آنها مراجعه کرده و گفته‌اند ما تایید صلاحیت شده ایم ولی پاسخ داده اند که ما تا لحظه آخر اختیار قانونی برای ردصلاحیت داوطلبان داریم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها