مهرعلیزاده‌ می‌تواند پدیده 1400 باشد؟

کد خبر: 1069879

اگر اصلاحات دلخوری‌هایش را از مهرعلی زاده کنار بگذارد می‌تواند یک تنه با یکسری حربه های تبلیغاتی در مناظرات درخششی داشته باشد.

مهرعلیزاده‌ می‌تواند پدیده 1400 باشد؟

گروه سیاست سایت فردا - هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، اوضاع و احوال اصلاح‌طلبان پیچیده‌تر می‌شود. برخی از آنان با توجه به رد صلاحیت گزینه‌های مورد علاقه‌شان ترک مشارکت را بهترین راه می‌دانند و برخی دیگر بر این باورند که این جریان باید از بین نامزدهای موجود یکی را برگزیده و کنار نکشد.

نیازی به گفتن نیست که طیف محافظه‌کارتر از جمله کارگزاران و اعتدال و توسعه که در واقع مرز بین اصلاح‌طلبان و راست میانه است، طرفدار نظریه دوم هستند.

این طور که به نظر می‌رسد حتی انتخاب خود را کرده و از بین مهرعلیزاده و همتی، همتی را برگزیده‌اند. شاهد آن‌که غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی با «نامه‌نیوز» گفته بود: «نباید ناامید شد. همیشه در ناامیدی‌ها بسی می‌توان امیدوار بود. هرچند کار سخت‌ و راه ناهموار است اما برای شروع کار، همتی لازم است.»

علی‌محمد نمازی، یکی از اعضای کارگزاران نیز صراحت بیشتر به خرج داده و به «مثلث‌آنلاین» گفته بود: «آقای همتی به‌هرحال یک کارگزارانی و اصلاح‌طلب است.»به گفته نمازی اگر سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان نامزدی برای ارائه نداشته باشد، کارگزاران سراغ همتی خواهد رفت زیرا «همیشه باور دارد نباید صحنه انتخابات را ترک کرد.»

نکته اینجاست که تکلیف جبهه اصلاح‌طلبان مشخص شده و طبق بیانیه‌ای که پیش‌تر منتشر شده بود نامزدی نخواهند داشت. حزب اتحاد ملت و برخی احزاب دیگر نیز همین تصمیم را گرفته‌اند. مثلا دیروز الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتمادملی در واکنش به شایعاتی که درباره حمایت این حزب از مهرعلیزاده وجود داشت، در توئیتر خود نوشت: «حزب اعتمادملی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد»

محمود صادقی، عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نیز درباره شرایط محسن مهرعلیزاده گفته بود: «مهرعلیزاده تلاش زیادی کرد که در لیست کاندیدا‌های اصلاح‌طلبان قرار بگیرد، اما حتی نتوانست در لیست اولیه اصلاح‌طلبان حضور پیدا کند. از همین‌رو نمی‌تواند روی پایگاه رای اصلاح‌طلبان حسابی باز کند. اصلاح‌طلبان نیز در بیانیه‌ای رسما اعلام کردند که کاندیدایی در این دوره ندارند.»

با اتکا به همین نکات است که روزنامه «جهان صنعت» امروز در گزارشی می‌نویسد: «شاید تکلیف اصلاح‌طلبان به صورت کامل مشخص نشده باشد و ندانیم که این جریان سیاسی در نهایت روی عدم مشارکت به اجماع می‌رسد یا کارگزاران کار خود را کرده و مثل انتخابات ۹۸ با معرفی نامزد خود، وارد عرصه می‌شوند، اما می‌دانیم و مشخص است که اصلاح‌طلبان تصمیم خود را از یک جهت گرفته‌اند. هیچ حزب اصلاح‌طلبی تا این جای کار پشت مهرعلیزاده نایستاده و بنای حمایت از او را ندارد. در واقع گزینه مهرعلیزاده حذف شده و فقط یک دوراهی باقی است؛ عدم مشارکت یا حمایت از همتی.»

گزارش‌نویس این روزنامه اما انگار برای قضاوت عجله کرده است زیرا برخی فعالان سیاسی براین باور هستند که مهرعلیزداه هنوز هم شانس آن را دارد که به پدیده انتخابات 1400 تبدیل شود.

مثلا  ابراهیم نکو در گفت‌وگویی با «ایسنا» می‌گوید: «آقای همتی با توجه به عملکردش در حوزه بانکی و بازار سرمایه با چالش‌های جدی  رو به رو خواهد بود و حرفی برای گفتن نخواهد داشت.» و ادامه می‌دهد: « آقای مهرعلیزاده هم اگر بتواند با چیدمان خاصی و به شرط حمایت اصلاح طلبان در مناظرات اول درخششی داشته باشد یقینا می تواند پدیده ای باشد. او یکی از مدیران پربار کشور است. اما نگرانی که وجود دارد این است که با توجه به این‌که معاون دولت اصلاحات بوده این جبهه مورد حمایت قرارش ندهد. در این صورت است که پدیده بودن ایشان زیر سوال می رود. اگر اصلاحات دلخوری هایش را از مهرعلیزاده کنار بگذارد می تواند یک تنه با یکسری حربه های تبلیغاتی درخششی داشته باشد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها