پیشنهاد محمد هاشمی به لاریجانی

کد خبر: 1070667

محمد هاشمی گفت: هنوز هم دیر نشده و آقایان لاریجانی و جهانگیری می‌توانند صحنه انتخابات را تغییر دهند.

پیشنهاد محمد هاشمی به لاریجانی

گروه سیاست سایت فردا - علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، هیچ اشاره‌ای به حمایت از یک نامزد دیگر نکردند و تمایلی به این کار نشان ندادند. آن گروه از اصلاح‌طلبان که قصدشان اعلام نامزد از میان دو گزینه موجود است اما اصرار دارند که به نحوی حمایت آنان را جلب کنند.

مثلا همین امروز محمد هاشمی در مصاحبه‌ای با آرمان ملی به آقایان پیشنهاد می‌دهد که با حمایت از همتی که در جای دیگری از این مصاحبه وی را خیرالموجودین می‌خواند، صحنه انتخابات را تغییر دهند. 

او می‌گوید: «‌آقای هاشمی هنگامی که صلاحیت‌شان تأیید نشد نه از صندوق قهر کردند و نه از تلاش دست کشیدند. در آن مقطع تاریخی براساس نظرسنجی‌ها آرای آقای روحانی حدود سه درصد بود، این در حالی بود که با حمایت آقای هاشمی آرای ایشان به بالای 50 درصد رسید. این به معنای آن است که آقای هاشمی پس از ردصلاحیت خود تأثیرگذاری‌اش را در انتخابات حفظ کرده وحتی تعالی دادند و این تأثیرگذاری در نهایت به نتیجه رسید. بنده معتقدم در شرایط کنونی آقای لاریجانی نیز با چنین فرصت‌هایی مواجه هستند. امثال آقایان لاریجانی و جهانگیری هنوز هم فرصت دارند و می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند. آقای لاریجانی می‌تواند با حمایت از دکتر همتی صحنه انتخابات را تغییر بدهد».

او افزوده است: «این  اتفاق به اراده ایشان بستگی دارد. اگر چنین قصدی نداشته باشند و قصد دارند در خانه بنشینند و ایراد بگیرند  تغییر مثبتی اتفاق نخواهد افتاد. این یک تصمیم فردی است. بنده معتقدم شرایط کنونی به سال92 مشابهت دارد. در آن مقطع زمانی آیت‌ا... هاشمی این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و مشاهده کردیم که همه کاندیدای انتخاباتی در دور اول انتخابات در مقابل آقای روحانی شکست خوردند و ایشان رئیس‌جمهور کشور شدند. امروز صحنه همان صحنه است و اقدام باید همان اقدام باشد. اشخاص متفاوت هستند اما می‌توانند از الگو و شیوه آیت‌ا...  هاشمی استفاده کنند و در همان مسیر حرکت کنند. بنده یقین دارم اگر این اتفاق رخ بدهد در نهایت پیروز خواهند شد. این اتفاقی بود که برای آیت‌ا... هاشمی هم رخ داد.»

تلاش محمد هاشمی برای جلب حمایت لاریجانی به سود همتی درحالی است که حزب کارگزاران که وی نیز سابقا عضو آن بود این روزها همه تلاش خود را برای جلب حمایت سایر اصلاح‌طلبان به سود همتی می‌کند و به گفته طاهرنژاد حتی در پی آن است که جلسه‌ای ترتیب دهد تا همتی و البته مهرعلیزاده برنامه‌های خود به استماع جبهه اصلاحات برسانند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها