قاضی زاده هاشمی: مسئله کشور با رفت و آمد مدیران حل نمی‌شود

کد خبر: 1072456

نامزد ریاست جمهوری گفت: بشر به این نقطه رسیده که می‌تواند بارندگی را کنترل کند و ما نیز دانش آن را داریم و یک دولت فناور و آینده محور می‌تواند از این تکنولوژی استفاده کند.

قاضی زاده هاشمی: مسئله کشور با رفت و آمد مدیران حل نمی‌شود

خبرگزاری مهر: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با مردم قزوین که از طریق صداوسیمای این استان پخش شد بابیان اینکه قزوین چهره‌هایی دارد که هرکدام صاحب مکتب و برجسته هستند اظهار کرد: شخصیتی همچون شهید بابایی که نماد یک فرمانده و الگوی ممتاز در دفاع مقدس است، یکی از چهره‌های برجسته این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: شخصیت عارف بزرگی مانند مرحوم ابوترابی یکی دیگر از برجستگان این استان است که در اوج سختی، سختی‌ها را پذیرفته اما التیام فرزندان آزاده این خاک بود.

شهیدرجایی به سنگ محک مدیران در نظام اسلامی تبدیل شده است

قاضی‌زاده عنوان کرد: شهید رجایی یکی از شخصیت‌های بزرگ این استان است که باآنکه تنها ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود اما الگوی دولتمردی در تراز انقلاب را نشان داده و امروز دولتمردان نظام با سنگ محک شهید رجایی مقایسه می‌شوند.

وی اضافه کرد: شهید رجایی به ما یاد داد مرز دوست و دشمن را بشناسیم و هرآن کسی که در داخل جامعه قرار دارد را دوست بداریم.

این داوطلب ریاست جمهوری تأکید کرد: شهید رجایی به همگان یاد داد که باید ساده‌زیست باشیم و مسئولیت را برای خود طعمه ندانیم و دولت‌مرد و رئیس‌جمهور محرومین و فقرا باشیم

وی گفت: خیلی از طرح‌هایی که امروز در حمایت از مستضعفین و فقرا می‌بینیم یادگار شهید رجایی بود. او یکم انسان پیرو و متعبد بود که نفس و خودبزرگ‌بینی را کشته بود.

قاضی‌زاده افزود: بنده و جمعی از فرزندان شما در این کشور دو سال است تلاش می‌کنیم مسائل مزمن کشور مانند اشتغال، تورم، مسئله نظام اداری ناکارآمد و فرساینده کشور را که دولت‌ها آمده‌اند اما نتوانسته‌اند آن را حل کنند مانند مطالعه، بررسی و برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با یک مجموعه‌ای از جوانان فرهیخته و توانمند، نخبه و با تجربه برای اصلاح عمیق به میدان آمده‌ایم.

مسئله کشور با رفت و آمد مدیران حل نمی‌شود

این داوطلب ریاست جمهوری بابیان اینکه همه به این نتیجه رسیده‌ایم که رفت‌وآمد مدیران فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: مسئله کشور این‌گونه حل نمی‌شود بلکه شبکه و روش اداره کشور باید تغیر کند.

وی تأکید کرد: برای این کار مدل و برنامه طراحی کرده و برنامه گام بندی شده‌ای داریم که در آن به مسائلی همچون، غذا، تورم، بورس، کرونا، حمل‌ونقل، امنیت، فرهنگ و ورزش قهرمانی و همگانی توجه شده است.

قاضی‌زاده بیان کرد: تحقق این برنامه نیازمند این است که این جامعه جوان به میدان بیاید و دست در دست مردم پیش برود

وی تصریح کرد: مقابله با مافیای گسترده و ساختارهای معیوب رسوب‌کرده همت بالای مردم را می‌خواهد و ما باید هم پیش برویم

این داوطلب ریاست جمهوری بابیان اینکه امروز جوانان این کشور آمده‌اند تا یک انقلاب را در ادامه انقلاب اسلامی رقم بزنند تا اصلاحاتی مهم اتفاق بیفتد، گفت: استان قزوین یک استان صنعتی پیشتاز است که با داشتن یک درصد مساحت کشور ۸ درصد تولیدات کشور را دارد.

دشت قزوین نیازمند تغییر مدل در کشاورزی است

وی بابیان اینکه حوزه کشاورزی در استان قزوین فعال و قوی است و دشت قزوین ظرفیت بزرگی در کشاورزی دارد، اظهار کرد: حجم زیادی از گندم کشت دیم کشور مربوط به قزوین است اما این دشت به دلیل نیاز به برخورداری از منابع آبی سد طالقان که صرف تهران می‌شود و همچنین کاهش بارندگی دچار مشکلات شده است.

این نماینده مجلس افزود: به نظر می‌رسد با تغییر مدل کشاورزی و حفظ رطوبت بیشتر آب در خاک و استفاده از فنّاوری‌های مربوط با این کار می‌توان کار مؤثری انجام داد.

وی بابیان اینکه باید روی سهم‌آبه استان فکر بیشتری کرد اضافه کرد: باید منابع آب کلان‌شهرها را از دیگر استان‌ها تأمین کنیم.

قاضی‌زاده ادامه داد: برای تأمین آب شرب مناطق پرجمعیت کشور برنامه‌هایی همچون قنات ملی آب ایران داریم و با اجرای این طرح‌ها سهم‌آبه های کشاورزی نیز گسترده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید از فنّاوری‌های کم‌آب‌بر و حفظ رطوبت استفاده کنیم اظهار کرد: بشر به این نقطه علمی رسیده که می‌تواند بارندگی را کنترل کند و ما نیز دانش آن را داریم و یک دولت فناور و آینده محور می‌تواند از این تکنولوژی و دانشمندان این عرصه استفاده کند.

این داوطلب ریاست جمهوری ادامه داد: کشوری که دو سوم خاک آن بیابان است می‌تواند به یک سرزمین سبز تبدیل شود این در حالی است برخی‌ها در درون معتقدند این کار شدنی نیست و دنبال ناامید کردن مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی همچون هند و عربستان سعودی این کار را کرده‌اند و فقط نیاز است به مردم اعتماد کنیم و تکنولوژی را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم بعد خواهیم دید که شدنی است.

اوقاف یکی از مشکلات شهرستان البرز است

قاضی‌زاده با اشاره به مشکلات شهرستان البرز، اوقاف را یکی از اصلی‌ترین مشکلات این شهرستان برشمرد و عنوان کرد: نیاز است فرماندار و مدیران آن شهر با کمک اوقاف این مشکل را حل کنند.

وی تصریح کرد: بحث مالکیت در کشور یک مشکل است که بخش اعظمی از سرمایه‌ها را بلوکه کرده و برای رفع آن برنامه‌ای تحت عنوان ارائه اوراق سرمایه داریم تا بتوانیم مشکل این بخش از مردم را حل کنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری با اشاره به وقوع سیلاب‌ها در شهرستان تاکستان و متضرر شدن کشاورزان از آن گفت: کشاورزی و صنعت در این شهرستان فعال است اما مسئله اصلی مدیریت ارزش زنجیره آب است که نیاز است به آن توجه بیشتری بشود.

صنایع فرآوری انگور در تاکستان راه اندازی می‌شوند

وی اظهار کرد: در شهری که دومین شهر تولیدکننده انگور است صنایع فرآوری که تا انتهایی‌ترین زنجیره محصول را ایجاد کند نداریم.

قاضی‌زاده با اشاره به مشکلات مردم تاکستان در حوزه تولید گوشت و مرغ عنوان کرد: قیمت‌گذاری نامناسب و دخالت بیش‌ازاندازه دولت در آن باعث آسیب وارد شدن به فعالان این عرصه در تاکستان شده است.

وی بابیان اینکه صندوق کشمش تاکستان هم ایجاد شد اما آن را دولتی کردند، افزود: دولت باید نظارت کند و کار را به مردم بسپارد اما دخالت عظیم دولت، کار را خراب و مردم را با مشکل روبرو کرده است.

کم آبی و نشست زمین مشکل اصلی مردم بویین زهرا

این داوطلب ریاست جمهوری مسئله سیل، کمبود آب و نشست زمین را یکی از مشکلات بویین‌زهرا برشمرده و تصریح کرد: حل مشکل دانشگاه این شهر نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یک پروژه اقدام ملی مسکن برای مسکن دار کردن مردم طراحی شده و قزوین ۶ هزار سهمیه دارد که ۲ هزار درخواست داشته است و این در حالی است که از این تعداد ۷۸۱ نفر شرایط داشته‌اند که در نهایت تنها ۵۵ نفر توانسته‌اند آورده مالی خود را ارائه دهند.

قاضی‌زاده ادامه داد: این به معنای این است که دولت یک پروژه مسکن طراحی کرده که خروجی ندارد اما در برنامه‌ای که دولت «سلام» تدوین کرده ۴ و نیم میلیون مسکن برای مردم کشور ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شیر است اما به دلیل گرانی نهاده‌های دامی به مشکل برخورده ادامه داد: باید بین قیمت واقعی و قیمت تولید کننده توازن ایجاد شود و دولت به‌جای بالابردن قیمت نهایی، به مصرف‌کننده یارانه بدهد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات شهرستان آوج یادآور شد: درحالی‌که ۷۰ درصد سکونت در این شهرستان در روستا است، مهاجرت از روستا به شهر این شهرستان را با مشکل روبرو کرده که باید برای آن فکری جدی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها