وعده های اقتصادی زاکانی

کد خبر: 1072618

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه دولت آینده باید به داد مردم مستضعف و محروم جامعه برسد، گفت: دولت بنده در صورت رای آوردن به ۲۵ میلیون نفر قشر کم درآمد یارانه حمایتی خواهد داد.

وعده های اقتصادی زاکانی

ایرنا: علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهرک گلستان شهرری افزود: در دولت آینده هزینه درمان ۲۵میلیون ایرانی کم درآمد به شکل رایگان خواهد بود و دهک های پایین درآمدی نباید هزینه درمانی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: دولت که بنده قصد تشکیل آن را دارم علاوه بر رسیدگی به معیشت مردم در جهت تندرستی، رفاه مردم و به خصوص هزینه های درمانی برنامه های کارشناسی شده زیادی دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت بنده در صورت رای آوردن در جهت تامین حداقل های زندگی کم درآمدها به ۶۹ میلیون ایرانی بن کارت کمک هزینه در هر ماه ارایه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور از اوایل دهه ۹۰ نیازمند یک انقلاب و جهش در حوزه اقتصادی بود، گفت: شرایط اقتصادی موجود به هیچ عنوان زیبنده ملت بزرگ ایران نیست باید دولت آینده شرایطی برای رفاه حداکثری مردم ایجاد کند.

زاکانی با بیان اینکه ۹۰ درصد قاچاق کشور از مبادی رسمی انجام می شود، خاطرنشان کرد: مبلغ کالاهای قاچاق در کشور ۲۵ میلیارد دلار است و 

یکی از اقدامات اصلی دولت ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته و باند بازی در این حوزه خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با اشاره به وجود سه میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور، افزود: حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های دولت است. 

 وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان توسط برخی افراد خاص تحت حمایت در دوره آقای طبری به غارت رفت، خاطرنشان کرد: این موضوع با همکاری حجت الاسلام رییسی پیگیری شد، مهمترین مشکل در این حوزه افراد انقلابی نما و خائن هستند که باید با آنان برخورد و پیگیری شود.

زاکانی تاکید کرد: دولت بنده به دنبال احقاق حق افراد مظلوم است و در این از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تخصیص اشتباه سهمیه سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ هزار نفر در کشور بین چهار تا ۱۰ خودرو دارند و یارانه سوخت دریافت می کنند در حالی که ۴۰ میلیون نفر در قالب ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار به دلیل نداشتن خودرو از این یارانه بی بهره هستند. 

وی با اشاره به بیکاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جوانان کشور، اظهار داشت: دولت آینده بنده ضمن ایجاد شرایط مناسب برای آموزش مهارت ها به این افراد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز به افراد فاقد شغل کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

زاکانی با بیان اینکه هم اکنون مجلس دولت را به ساخت یک میلیون باب مسکن مجاب کرده است، تاکید کرد: علاوه براین دولت آینده بنده برنامه ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن در قالب مسکن محرومان برای زوج های جوان و قشر کم درآمد را نیز در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی در انتخابات پیش رو باید پرشور تر از همیشه به میدان بیایند، زیرا انتخابات پیش رو انتخاب بین افراد محروم و مرفه ها است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هشت و یک دهم میلیون تن ظرفیت خالی در بخش پلیمری وجود دارد که فعال کردن همین بخش می‌تواند ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

زاکانی افزود: هم اکنون در تهران افراد برای اجاره یک واحد ۷۵ متری باید ۵۸ درصد حقوق شان را بدهند، در حوزه کار و تلاش توانمندی‌های بی نظیری در کشور وجود دارد، اما فاسدها نمی‌گذارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کشور نیازمند تحول و هوای تازه است و من آمده ام با امکانات موجود در کشور، تحول ایجاد کنم و اگر کسی بگوید امکانات نیست، دروغ می‌گوید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: فقط در یک قلم اسنادی داشتم که سه برادر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برده بودند و بعد دیدم که آقای طبری از آن‌ها حمایت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده اند، اما سینه سپر می‌کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه دوره غارتگری تمام شده است، اظهار داشت: اینکه رای بیاورم یا نیاورم مسئله‌ای فردی است، اما وظیفه دارم که حق مردم را بگیرم.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها