محسن رضایی: نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می کنیم

کد خبر: 1072838

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، حفظ کرامت انسانی را مهمترین هدف دولت در قبال مردم دانست و گفت: کرامت انسانی را از داخل خانه‌های مردم آغاز می‌کنیم.

محسن رضایی: نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می کنیم

ایسنا: محسن رضایی در برنامه تلویزیونی که عصر امروز (جمعه_۲۱ خردادماه) از شبکه استانی اصفهان پخش شد، اظهار کرد: هر استانی ویژگی‌هایی دارد و نسخه خاص خود را می‌خواهد، اما نوشتن نسخه واحد از تهران به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌های مردم هر استان است.

وی با بیان اینکه دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان برنامه ریزی می‌کند، افزود: نسخه پیشرفت هر استان را باید همان استان تهیه و اجرا کند، البته برخی نسخه ها عمومی است مثل پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، اما برخی موارد باید خاص هر استان اجرا شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به عنوان مثال نباید صنعت فولاد که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود و بعد با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم. اختیاراتی به هر استان خواهیم داد تا مطابق با ظرفیت‌های آن استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه استانداران هر استان را از همان استان انتخاب می کنیم، تصریح کرد: در مسائل اقتصادی امکانات لازم را به استان ها داده و با مدیران همفکری می کنیم، در عین حال که با تمام توان پشت سر استانداران خواهیم ایستاد، اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

رضایی با تاکید براینکه دولت ما این تجربه را دارد که چطور همه جوانان و اقوام ایران را دور هم جمع کند و کارهای بزرگی مثل آزادسازی‌ خرمشهر انجام دهد، ادامه داد: یکبار دیگر دولت ما می خواهد وحدت ملی را به وجود آورد. آیا بیرون کردن فقر، بیکاری، تبعیض و ... اهمیت کمتری از بیرون کردن صدام دارد؟  

این کاندیدای ریاست جمهوری اولین توجه دولت خود را به اقشار آسیب پذیر دانست و افزود: علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، با حمایت دولت مرکزی از استانداران می خواهیم شغل به وجود آورند. همچنین نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می کنیم و تسهیلاتی برای خانه سازی به مردم داده می شود و سندی که برای خانه صادر می شود در بانک می ماند تا همه قسط های وام پرداخت شود، به طوری که مردم با آوردن ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شوند.

رضایی ادامه داد: برخی می گویند به این حرف ها چطور عمل می شود؟ ولی در اروپا و آمریکا این کارها انجام می شود. برخی آنجا درس خوانده اند، افکار غربی را می آورند ولی تجارب غربی را نمی آورند. این تجربه برای خانه دار شدن مردم در کشورهای پیشرفته وجود دارد. اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد.

وی با ابراز تأسف از گروه های سیاسی که سرگرم دعوای خودشان هستند، تأکید کرد: باید به فکر مردمی باشیم که صاحب این کشور و انقلاب هستند. من و دوستانم مثل دوران جنگ تحمیلی که زیر بمباران و شیمیایی رفتیم یکبار دیگر خود را فدای مردم می کنیم و نمی گذاریم این غمی که به چهره مردم نشسته تداوم پیدا کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری حفظ کرامت انسانی را مهمترین هدف دولت در قبال مردم دانست و افزود: اینکه آبرو و حیثیت در زندگی مردم موج بزند بزرگترین آرزوی ما است.

وی با بیان اینکه مسأله ازدواج جوانان برای من بسیار مهم است، افزود: همه زنان خانه داری که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند و بهداشت ببینید در گروه اول که دو فرزند و بیشتر داشته باشند بعد از ۶ ماه حقوق می گیرند. می خواهیم کرامت انسانی را از داخل خانه ها آغاز کنیم و کسب و کارهای خانگی را توسعه می دهیم.

رضایی با تأکید براینکه تلاش می کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد، توضیح داد: دولت هایی که گلوله برفی به اسم درآمد نفتی دست می گیرند در وسط راه تمام می شود و چیزی به مردم نمی رسد. ما برنامه ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهیم داد و با مشارکت و همراهی مردم عزیز کشورمان این مهم محقق خواهد شد.

محسن رضایی:حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی از اهداف دولت من است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید برای این کشور انجام دهد و برای تحقق آن برنامه‌ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهم کرد.

محسن رضایی میرقائد در برنامه «ایرانی سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، که جمعه ۲۱ خرداد از سیمای مرکز قزوین پخش شد؛ بیان کرد: چشم اندازهای متنوع و چهار فصل همیشه پربازده این کشور طبیعتی به وجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران شکل گرفته است. ایران سرزمین اقوام و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های عالم است و هنر امام این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام، میان ایرانیان انسجام به وجود آورد و ما متحد شده و بر روی زانوی خود ایستادیم.

وی ضمن بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو الی سه دهه اخیر باعث شده مردم در برابر مشکلات احساس ناتوانی و نا امیدی کنند؛ افزود: اما ما می‌خواهیم دوباره قیام کرده و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو شروع کنیم.

رضایی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقوام همه استان‌ها را در کنار هم جمع کرد و با همت همین مردم انقلاب اسلامی در برابر غرب و شرق به پیروزی رسید و در ادامه برای بار دوم امام مردم استان‌های مختلف را بسیج کرد و جنگ تحمیلی را به اتمام رساند.

وی بیان کرد: امروز با حضور رهبری فرزانه و جوانانی توانمند نیاز است برای بار سوم قیام فرهنگی – اجتماعی به راه بیندازیم و برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش کنیم.

اراده اصلی برای تغییر سرنوشت در دستان مردم است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اراده اصلی برای تغییر سرنوشت در دستان مردم است، قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای کشاورزان، کارگران، معلمان و زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان جهان یعنی ملت ایران است. البته شرط اصلی این قیام وحدت و حرکت در کنار یکدیگر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مناطق اقتصادی ایجاد و به استان‌ها اختیارات خواهیم داد. سپرده‌های بانکی مردم در هر استان باید در همان استان هزینه شود و نباید تهران استان‌ها را استثمار کرده و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند؛ ما به این استثمار نو پایان خواهیم داد.

این مسئول گفت: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است؛ باید به دنبال ایجاد قطب‌های اقتصادی باشیم؛ زمان شعار تمام شده است؛ ما برای هر استان برنامه خاص همان استان با کمک مردم همان استان را تنظیم کرده‌ایم زیرا هر استان اقلیم خاص خود را دارد و برنامه‌ریزی در هر سرزمینی باید بر اساس ویژگی‌های همان سرزمین باشد.

وی تأکید کرد: اینکه بخواهیم برای همه استان‌ها در تهران یک نسخه واحد بنویسیم به این معناست که قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و مردم استان‌ها را نادیده گرفته‌ایم؛ بنابراین دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان اجرا خواهد کرد.

رضایی اظهار کرد: برخی برنامه‌ها و نسخه‌ها مانند یارانه ۴۵۰ هزارتومانی عمومی است اما دلیلی ندارد صنعت فولاد که نیاز به کنار دریا بودن دارد در استانی خشک و نیازمند به آب ایجاد شود. ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در اقتصاد را به استان‌ها خواهیم داد تا مناطق و قطب‌های اقتصادی ایجاد شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تمام ایران را به کارگاه اقتصادی و تولیدی تبدیل کنیم، اما شرط تحقق این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط در جامعه است لذا باید آزادی‌های اجتماعی در جامعه ایجاد شده و توانایی جوانان و مهارت آنان افزایش یابد. بیرون کردن فقر و تورم کمتر از بیرون کردن صدام از خاک این کشور نیست و این کار شدنی است.

دولت ما به دنبال ایجاد وحدت ملی است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه دولت ما به دنبال ایجاد وحدت ملی است، تأکید کرد: سخن از چپ و راست به میان آوردن و قومیتی دیدن در این کشور باید از بین برود. دولت اقدام و تحول با کمک مردم و حمایت حضرت ولی‌عصر (عج) و سیاست‌های رهبر انقلاب برای ارتقای این کشور تلاش خواهد کرد.

وی تأکید کرد: استانداران دولت اقدام و تحول را از میان مردم همان استان انتخاب خواهیم کرد، سرزمین ایران در هر استان دارای مردم بزرگی است که مورد غفلت قرارگرفته است. ضمن اینکه استانداران با رأی مجمعی از نخبگان همان استان به دولت پیشنهاد و در نهایت توسط دولت انتخاب خواهند شد.

رضایی خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین کارهای دولت ما راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه سازی در ایران است زیرا اعتقادمان این است که با این کار در کشور ۳۰۰ صنعت فعال خواهد شد. امروز هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است و به طور میانگین برای ساخت یک خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی دولت ما هرکسی ۱۰ درصد این مبلغ را داشته باشد، بانک‌ها ۹۰ درصد دیگر را وام خواهند داد و وثیقه این وام نیز همان خانه خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید برای این کشور انجام دهد و برای تحقق آن برنامه‌ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهم کرد. مسئله ارتقای کرامت انسانی را باید از داخل خانه آغاز کنیم، علاوه بر مسئله ازدواج و خانه‌داری، کسب‌وکارهای خانگی را توسعه می‌دهیم و شهرها را اقتصادی خواهیم کرد تا رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد.

وی تأکید کرد: همه خانم‌های خانه‌داری که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند و حفظ سلامت ببینند حقوق دریافت خواهند کرد. هدف من این است نشاط و شادابی در چهره مردم موج بزند؛ مسئله ازدواج جوانان نیز اولویت من خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد؛

تشکیل مناطق اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های بومی در هر استان

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما این استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت‌های مردم به تهران می‌آید و از تهران به خارج می‌رود را پایان می‌دهیم. قطب‌های اقتصادی در هر استان تشکیل می‌دهیم و اینطور نیست که از تهران برای هر استان نسخه صادر شود.

محسن رضایی، امروز در گفت‌وگو با مردم استان گیلان که از شبکه استانی باران پخش شد، اظهار کرد: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم متنوع، پوشش گیلاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را بوجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران ما وجود دارد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور، مردمی پاکنهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت ایران را با ایران باید شناخت؛ طبیعتش، هنرش، نوابغش، مردم مهمان نوازش، بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در عالم می‌کند.

شهروند درجه یک و درجه دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد

وی گفت: هنر امام(ره) در انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی بوجود آورد و ما دوباره واحد شدیم و روی قامت خود ایستادیم اما متاسفانه سیاستهای نادرست دولت‌ها در این دو – سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی کند.

رضایی ادامه داد: ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو آغاز کنیم با دولتی نو؛ آری آغازی جدید. امام بزرگوار در انقلاب اسلامی اقوام و همه استانها را دور هم جمع کرد و اتفاق بزرگ همان پیروزی انقلاب به وقوع پیوست. نه غرب و نه شرق هیچکدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند. برای بار دوم امام همه اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از 40 کشور ار که با صدام بود، همه را به زباله دان تاریخ فرستاد.

وی اضافه کرد: آیا نمی‌توانیم یکبار دیگه همه استان‌ها و اقوام دور هم جمع شویم و حرکت سومی را آغاز کنیم؟ با وجود مقام معظم رهبری امکانپذیر است و با وجود جوانان غیور هموطن باز هم می‌توانیم برای بار سوم قیام کنیم، قیام فرهنگی و اقتصادی، قیام شکست محاصره اقتصادی، قیام برای زندگی بهتر، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه یک و درجه دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

شما جوانان و هموطنان سرنوشت صندوق‌های رای را مشخص می‌کنید

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اینطور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، بلکه این شما جوانان و هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و اراده و انتخاب اصلی در دست شماست. ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم، قیام سوم، قیام زندگی بهتر، قیام برای به‌زیستی، قیام سربلندی کشاورزان و کارگران، معلمین و بازنشستگان، قیام برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین، قیام برای پیشرفت ایران، قیام برای دستیابی به قله‌های بلند است.

رضایی بیان کرد: همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس چنین کاری کردیم، شرط آن حرکت جمعی و حضور پرشکوه در انتخابات است تا ایران، دولت، زندگی، ثروت، قدرت برای همه باشد. ما ان‌شاءالله با تکیه بر حمایت‌های شما این کار را انجام خواهیم داد و دوباره استان‌ها و اقوام ابرانی را به میدان می‌آوریم.

قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند

وی با بیان اینکه اکنون زمان برنامه و اقدام است، تصریح کرد: ما در استان‌ها مناطق اقتصادی تشکیل می‌دهیم، اختیارات و مسئولیت را به استان‌ها می‌سپاریم یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هاشان را در بانک‌ها گذاشته‌ اند این سپرده‌ها در همان استان باید سرمایه گذاری شود نه اینکه از هر استانی 40 درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و از تهران تبدیل به ارز شود و ارز از کشور خارج شود.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کنند؛ ما این استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت‌های مردم به تهران می‌آید و از تهران به خارج می‌رود را پایان می‌دهیم. قطب‌های اقتصادی در هر استان تشکیل می‌دهیم و اینطور نیست که از تهران برای هر استان نسخه صادر شود.

رضایی اضافه کرد: در دولت ما که دولت اقدام و عمل است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی عمل است. زمان شعار تمام شده و زمان اقدام و عمل و تغییر و تحول فرا رسیده، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردم آن استان تنظیم شده که در اختیار داریم، هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص خود را نداشته باشد هر استانی طبیعت، مردمان، ظرفیت، اقلیم خاص خود را دارد. اینطور نیست که فولاد را از استان هرمزگان به جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است، بیاورند و باعث وقوع خشکسالی و از بین رفتن هنرهای دستی آنجا شود.

واگذاری اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های اقتصادی به استان‌ها

وی گفت: نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادهای مردم هر استان است. دولت ما، دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، توانمندی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده و اجرا خواهیم کرد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته بعضی از مسائل عمومی است، مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که من می‌گویم برای همه استان‌ها است، اما بعضی از فعالیت‌های خاص هر استان که متناسب با مردم همان‌جاست باید تهیه و اجرا شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ما بر این اساس در دولت اقدام و تحول عمل می کنیم اما این کافی نیست، ما اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را هم به همان استان‌ها می‌دهیم تا در هر استان قطب‌های اقتصادی به وجود آید.

تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هرکدام از استان‌ها به اندازه کشوری می‌تواند تولید داشته باشد، افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از برخی استان‌های ماست، 25 کشور اروپایی سرزمین آنها در سرزمین ما جا می‌گیرد. ایران خیلی بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و همه استان‌ها همانطور که در انقلاب و در دفاع مقدس به صحنه آمدند این بار نیز در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می‌آوریم و تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اما این موضوع مشروط به این است که جوانان‌مان نشاط داشته باشند، از ظرفیت همه بانوان استفاده کنیم، شور و نشاط در کشور به وجود بیاریم و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم. مرتب به جوانان‌مان ایراد نگیریم، آنها را آموزش بدهیم و مهارت‌ها و توانایی‌هایشان را بالا ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت من این تجربه را دارد که چگونه جوانان 18، 19 ساله و چگونه همه اقوام ایران را می‌توان به دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مثل آزادسازی خرمشهر را انجام داد. دولت ما یک بار دیگر می‌خواهد چنین وحدت ملی را در سراسر ایران به وجود بیاورد. پارتی بازی و بی عدالتی باید کنار رود.

وی گفت: آیا بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض اهمیتش کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، اگر آن اقدامات مقدس بود اینها هم مقدس است. دولت ما با حمایت‌های بیکران حضرت ولیعصر و حمایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری این کار را خواهیم کرد.

انتخاب استانداران بومی برای هر استان

رضایی با اشاره به اینکه ما برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم، خاطرنشان کرد: اول اینکه استانداران دولت اقدام و تحول از همان استان‌ها انتخاب خواهند شد، کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد، سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در انتخاب استانداران نیز پارتی بازی نداریم، برای هر استان 10 نفر کاندیدا می‌شوند، این افراد در یک جمعی از نخبگان می‌آیند مطالب خود را مطرح می‌کنند، نمره‌بندی می‌شوند و از بین آنها دو یا سه نفر به دولت پیشنهاد می‌شوند و ما یک نفر از آنها را انتخاب و دو نفر دیگر را ممکن است از معاونین آن استاندار قرار دهیم.

رضایی تاکید کرد: ما به استانداران اختیارات می‌دهیم، طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس جمهور با تصویب هیئت دولت می‌تواند اختیارات خودشان را به افرادی واگذار کند، ما در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می‌دهیم، نکته بعدی این است که ما به مدیران استان‌ها اطلاعات پژوهشی که در اختیار داریم را می‌دهیم و آنها را به امان خدا رها نمی‌کنیم.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم

وی اضافه کرد: دولت اقدام و تحول با تمام توان پشت سر استانداران خود ایستاده است، اختیارات و اطلاعات به آنها می‌دهیم و اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند، نمایندگان ما در استان‌ها مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت و حمایت می‌شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر کشاورزان، کارگران، معلمین و حتی کارکنان دولت خواهد بود، گفت: در خصوص مسئله اشتغال و تولید می‌خواهیم در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی اشتغال به وجود بیاوریم و از جمله بزرگ‌ترین کارهایی که خواهیم کرد این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم.

رضایی گفت: امروز هزینه احداث هر مترمربع ساختمان از 3.5 میلیون تا 5 میلیون تومان است، که یک خانه 80 متری حدود 320 میلیون تومان تمام می‌شود. 10 درصد آن 30 میلیون تومان می‌شود؛ هرکسی 30 میلیون تومان آورده بیاورد از بانک‌ها می‌خواهیم که 90 درصد آورده هر فرد را وام بپردازند. وثیقه هم نمی‌خواهد و سند ملک در حال احداث در رهن بانک می‌ماند؛ مالکیتش برای مردم است ولی سندی که به نام مردم صادر می‌شود در رهن بانک تا اتمام باز پرداخت تسهیلات می‌ماند؛ سودش هم از محل یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

اعطای وام‌های رهنی

وی ادامه داد: این روش وام‌های رهنی در اروپا و آمریکا در حال اجراست، تعجب می‌کنم از کسانی که در اروپا و آمریکا درس خوانده‌اند و افکار غربی را آورده‌اند اما تجارب غربی را در ایران پیاده سازی نمی‌کنند. اگر مسکن را راه بیاندازیم 300 صنعت نظیر در و پنجره سازی، سیمان، موزائیک و... پشت سر آن راه می‌افتد.  مردم ولی نعمت ما و صاحب انقلاب و مملکت هستند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من و دوستانم مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم، بار دیگر می‌آییم و خود را سپر ملت ایران می‌کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد. نمی‌گذاریم این چهره غم و غصه‌ای که بر ملت ایران نشسته است تداوم پیدا کند. اجازه نمی‌دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

رضایی بیان کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدفی است دولت من باید در مقابل شما مردم عزیز انجام دهد، اینکه آبرو، حیثیت، نشاط و شادابی در زندگی شما موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است.

رضایی:40 درصد سپرده هر استان در تهران سرمایه‌گذاری می‌شود

داوطلب ریاست جمهوری در شبکه اصفهان گفت: سپرده بانکی شهرستان‌ها باید در همان استان سرمایه‌گذاری شود، نه اینکه از ۴۰ درصد سپرده‌های هر استانی در تهران و به ارز تبدیل و سپس خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عصر امروز در شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به اینکه ایران را باید با ایران شناخت، اظهار داشت: هنر امام (ره) این بود که با عشق به وطن و میهن اسلامی مردم را کنار هم قرار دهد اما سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو سه دهه اخیر باعث شد این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی داشته باشد و ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و حرکتی از نو و با دولتی جدید آغاز کنیم.

وی افزود: آیا نمی‌توان دوباره قومیت‌ها و استان‌ها را در یک مسیر و برای آبادانی کشور هم قدم کرد و حرکت سومی راه بیاندازیم، قطعاً این امر با رهبر فرزانه و حکیم و جوانان این مرزوبوم شدنی است؛ قیام برای زندگی‌های بهتر، تشکیل دولت وحدت ملی و شکست مشکلات اقتصادی است.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: این‌طور نیست که انتخابات مهندسی شده باشد و فردی از قبل انتخاب شده باشد، بلکه با اراده هموطنان عزیز در پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور تعیین می‌شود.

سرمایه سپرده بانکی استان‌ها در همان محل

وی با بیان چگونگی ترغیب مردم به مشارکت بیشتر، گفت: با ایجاد مناطق اقتصادی در شهرستان‌ها و دادن اختیارات به آنها و مسئولیت این امکان فراهم می‌شود و در واقع سرمایه‌های سپرده بانکی شهرستان‌ها نیز باید در همان محل خرج شود، نه اینکه از ۴۰ درصد سپرده‌های هر استانی در تهران و به ارز تبدیل و سپس خارج شود.

رضایی ادامه داد: قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند و باید به این رویه پایان داد و مانع ورود نیروهای انسانی و سرمایه‌ها استان‌ها به تهران و سپس به خارج شد.

هر استان نسخه واحدی دارد

وی با بیان اینکه نباید نسخه واحدی از تهران برای همه استان‌ها پیچیده شود، گفت: دولت ما که اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و اکنون زمان اقدام و عمل است و برای هر استانی برنامه‌ای با کمک مردم همان استان تنظیم شده است.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص به خود نداشته باشد، نباید فولاد را در استانی که مهد فرهنگ و هنر و صنایع دستی است، آورده و آب این استان را خشک کند.

وی با بیان اینکه متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی هر استانی نسخه بهبود آن را تهیه و اجرا خواهیم کرد، گفت: فعالیت‌های خاصی برای هر استانی وجود دارد و اختیارات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به استان‌ها واگذار خواهیم گرد.

تمام ایران کارگاه‌های بزرگ اقتصادی

رضایی ادامه داد: تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌شود البته مشروط به اینکه جوانان آزادی داشته باشند و از ظرفیت همه بانوان استفاده شود، شور و نشاط در کشور ایجاد و آزادی‌های اجتماعی را در چهارچوب قانون اجرا کنیم و مهارت‌افزایی جوانان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه دولت وحدت و اقدام مانع رانت و پارتی بازی می‌شودف گفت: آیا اهمیت بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، این امر تجربه شده و کار سختی نیست.

انتخاب استانداران از مردم همان استان

داوطلب ریاست جمهوری اسلامی گفت: استانداران و دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، البته دولت با همه توان به حمایت استانداران می‌آید اما تصمیم‌گیری به عهده خودشان گذاشته می‌شود و در واقع استانداران مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولین توجه به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود، گفت: معلمان، کشاورزان و کارگران و حتی کارکنان دولت مورد توجه قرار می‌گیرند و علاوه بر یارانه اشتغال را ایجاد خواهیم کرد و نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان راه‌اندازی می‌شود.

رضایی با اشاره به تسهیلات بانکی، گفت: با رونق مسکن اشتغال بسیاری در کنار آن ایجاد می‌شود و امکان فراهم کردن مسکن با تسهیلات بانکی و بدون ضامن و با سند همان خانه امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، کولبری و زباله‌گردی بر قامت بلند ملت ایران بنشیند و معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین وظیفه دولت من در قابل مردم دارد و حقوق خانه‌داری را قرار می‌دهیم و علاوه بر اشتغال و ازدواج، کرامت را از خانه آغاز می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها