چرخش اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های موجود

کد خبر: 1072945

عرب‌سرخی: دو کاندیدای اصلاح‌طلب رها نشده‌اند.

چرخش اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های موجود

گروه سیاست سایت فردا – هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، نشانه‌های بیشتری از چرخش اصلاح‌طلبان به سوی گزینه‌های موجود و معرفی نامزد مشاهده می‌شود. حالا دیگر فقط حرف از کارگزاران و عکس کردن همتی در شماره‌ها متعدد «سازندگی» نیست. این روزها شاهدیم که از یک طرف دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب مثل «صدا» به سوی همتی رفته‌اند و از سوی دیگر اخباری غیر رسمی از حمایت احتمالی برخی چهره‌ها مثل سیدحسن خمینی و ظریف و دیگران از همتی به گوش می‌رسد.

مهم‌تر آنکه به نظر می‌رسد جبهه اصلاحات ایران که تا کنون سرسختانه از عدم معرفی نامزد گفته نیز در مسیر تجدید نظر قرار گرفته است. دلیلش شرایط رو به بهود همتی است یا چیز دیگر، فرقی ندارد. حرف این است که آقایان از موضع عدم معرفی نامزد خارج شده و از احتمال تغییر عقیده خود می‌گویند.

شاهد نیز اظهارات امروز فیض‌الله عرب‌سرخی در گفت‌وگو با «برنا» است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: «جبهه تا اینجا گفته ما نامزدی نداریم ولی آیا این تصمیم آخر خواهد بود هنوز نمی توانیم این را با قطعیت اعلام کنیم.»

وی افزوده است: «مجموعه اصلاحات در این دوره حرکتی هماهنگ و قابل قبول را تعقیب کرده است هم در مقام تاسیس تشکیلات جبهه اصلاحات ایران و هم در مقام تصمیم گیری و سعی کرد، همه نامزدهای اصلاح طلب تعیین شده را به ثبت نام توصیه کند ولی همه نامزدهای جبهه رد صلاحیت شدند و جبهه اعلام کرد نامزدی ندارد در عین حال دو نامزدی که از لحاظ تفکر با جریان اصلاحات نسبت دارند رها نشدند و در ارتباط و تماس با آنها هستند ولی اینکه تصمیم نهایی چه خواهد شد این تصمیمی است که جبهه اتخاذ می کند.»

عرب سرخی همچنین تاکید می‌کند: «شاید از وجوه مثبت جریان اصلاحات است که افراد هر نظری داشته باشند به عنوان فرد نظر محترمی دارند ولی در نهایت تصمیم آخر جمعی است و جبهه تصمیم گیرنده خواهد بود. جبهه تا اینجا گفته ما نامزدی نداریم ولی آیا این تصمیم آخر خواهد بود هنوز نمی توانیم این را با قطعیت اعلام کنیم. جبهه اصلاحات ایران در آخرین موضع گیری خود این را اعلام خواهد کرد که نامزدی دارد یا ندارد ولی وضعیت را رصد می کند و تصمیم را اعلام خواهد کرد. اینکه نامزدی ندارد به معنی تحریم انتخابات نیست و حتی اگر چنین رویکردی وجود داشته باشد باز جبهه آن را تصمیم می گیرد و به جامعه اعلام می کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها