اعتدال و توسعه حامی همتی نیست

کد خبر: 1073150

در حالی که سخنگوی حزب اعتدال و توسعه معتقد به حمایت از عبدالناصر همتی در انتخابات است، کمیته اطلاع‌رسانی این حزب اعلام کرد این حزب به جمع‌بندی انتخاباتی نرسیده است.

اعتدال و توسعه حامی همتی نیست

گروه سیاست سایت فردا - حزب اعتدال و توسعه از آن حزب‌های مستقل و پرقدرتی نیست که حمایت یا عدم حمایت آن از یک نامزد خاص فرقی به حال کسی داشته باشد اما در شرایط موجود که عبدالناصر همتی به هر در می‌زند تا تبدیل به نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشد و فقط کارگزاران از وی حمایت می‌کند، همراهی اعتدال و توسعه نیز اهمیت پیدا می‌کند.

اظهارات اخیر غلامعلی دهقان سخنگوی این حزب را گمانه پشتیبانی اعتدال و توسعه از همتی را تقویت کرده بود. او در گفت‌وگو با روزنامه صبح‌ نو، از نامزدی عبدالناصر همتی استقبال کرد و گفته بود: او تکنوکرات با شهامتی است و باید از نامزدی وی استقبال کرد. ایشان هم اقتصاددان و هم رئیس بانک مرکزی بوده و در مهار نرخ ارز توفیق نسبی داشته است.

وی همچنین در گفت‌وگو با نامه‌نیوز خاطرنشان کرده بود: دکتر همتی نشان داده شخصیتی توسعه‌گراست و می‌شود در غیاب کسانی مانند جهانگیری و لاریجانی، از او حمایت کرد.

سخنان دیروز محمود واعظی از اعضای این حزب و اشاره به اینکه نتوانسته‌اند به جمع بندی برسند و تصمیم گیری در این باره را به اعضا واگذار کرده‌اند اما نشان داد که حامیان همتی به قدر کافی قدرتمند نبوده‌اند.

جالب آنکه مخالفان حمایت او حتی به واگذاری تصمیم به اعضای حزب نیز رضایت نداده و خواهان شفاف‌سازی بیشتر در این باره هستند. برای همین هم در نامه‌ای به «کیهان» به خاطر گزارشی که درباره حمایت اعتدال و توسعه از همتی نوشته بود، تذکر داده‌اند.

آنطور که این روزنامه اصولگرا در شماره امروز خود آورده است: « در نامه ارسالی با آرم و سربرگ حزب اعتدال و توسعه که «از طرف رئیس کمیته اطلاع‌رسانی» این حزب امضا و ممهور شده، آمده است: «پیرو درج مطلبی تحت عنوان «اعتدال و توسعه از همتی حمایت می‌کند؟» در روزنامه مورخ 1400/3/17 کیهان مطلب منتشر شده خلاف واقعیت است. ضمن تکذیب برخی اخبار منتشره مبنی بر حمایت حزب اعتدال و توسعه از یکی از کاندیداهای محترم انتخابات، به اطلاع می‌رساند این حزب تاکنون در مورد حمایت از هیچ‌یک از کاندیداها به جمع‌بندی نرسیده است. همان‌گونه که پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده است، پس اعلام فهرست قطعی کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400، اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با برگزاری جلسه‌ای، درباره کاندیداهای تایید صلاحیت شده به تفصیل بحث و گفت‌وگو کردند. اعضای شورای مرکزی در جلسه مذکور به جمع‌بندی نرسیده و تصمیم‌گیری را به جلسه آتی این شورا موکول کردند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها