جلسه اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران +عکس

کد خبر: 1073539

گروه ۱+۴ و آمریکا امروز و در ادامه دور ششم رایزنی‌های فشرده و مستمری که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، در نشستی بدون حضور ایران موضوع توافق هسته‌ای را دنبال کردند.

جلسه اعضای برجام و آمریکا بدون حضور ایران +عکس

خبرگزاری فارس: هیأت‌های مذاکره‌کننده روسیه و آمریکا در وین روز دوشنبه در نشستی دوجانبه، احیای برجام و بازگشت واشنگتن به این توافق را به بحث گذاشتند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری نوشت: «دیدار پربار هیأت‌های روسیه و ایالات متحده در مذاکرات وین درباره برجام امروز انجام شد».

این دیپلمات روس افزود: «به‌نظر می‌رسد گفت‌وگوهای ما در وین ثابت می‌کند که دو کشور می‌توانند همکاری‌های منظم خود را درباره مسائل مربوط به منافع مشترک ادامه دهند (در این مورد به‌خصوص، منع گسترش سلاح‌های اتمی)».

اولیانوف ساعتی پیش از این دیدار، برگزاری نشستی با حضور کشورهای عضو برجام (به غیر از ایران) و آمریکا برای ارزیابی کلی پیشرفت حاصل شده و تبادل نظر درباره گام‌های بعدی را اعلام کرد (جزئیات بیشتر).

روز گذشته نیز هیأت‌های دیپلماتیک ایران و روسیه در حاشیه مذاکرات احیای برجام در وین، به‌صورت دوجانبه دیدار کردند.

به گزارش فارس، دور قبلی این مذاکرات (دور پنجم) از چهارم تا ۱۲ خرداد ماه در وین برگزار شد و پس از آن هیأت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تنفس به پایتخت‌ها بازگشتند و دور جدید این مذاکرات روز شنبه ۲۲ خرداد در وین مجددا از سرگرفته شد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) روز شنبه (۲۲ خردادماه) در گرندهتل شهر وین برگزار شد. ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران هم در رأس هیأتی برای شرکت در این نشست روز (شنبه) وارد وین شد و عهده‌دار ریاست هیأت ایران بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها