عقب نشینی مصلحی

کد خبر: 1073665

مصلحی از اظهارات جنجالی اخیر خود عقب‌نشینی کرد و گفت: شورای نگهبان به آن گزارش استناد نکرد.

عقب نشینی مصلحی

 گروه سیاست سایت فردا – حیدر مصلحی وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد از اظهارت خود درباره علت ردصلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجای عقب‌نشینی و اعلام کرد که فیلم منتشر شده از نشست خبری او تقطیع شده بوده است! وی با این وعده که متن کامل سخنانش منتشر خواهد شد، گفت که مطلع است شورای نگهبان برای تصمیم گیری به گزارش او استناد نکرده است!

 

مصلحی

این درحالی است که او در 24 ساعت گذشته با بیان اظهاراتی با این مضمون که در سال 92 با حضور در جلسه شورای نگهبان و ارائه گزارشی بر مبنای هزینه – فایده از تایید صلاحیت شدن هاشمی رفسنجانی ممانعت کرده است، خبر ساز شده بود.

آن اظهارات مصلحی با حواشی بسیاری همراه بود و مورد توجه گسترده رسانه‌ها قرار گرفت. مهم‌تر از همه آنکه محسن هاشمی‌رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای به رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان تظلم‌خواهی کرد. او نوشت: «مستحضرید که آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی پس از عدم تاییدشان در شورای نگهبان فرمودند: «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرایم در نظرسنجی‌ها داده و گفته اگر مرا را تایید کنند، همه رشته‌های ۱۰‌ساله پنبه خواهد شد.» سخنگوی شورای نگهبان این اظهارات را ساده‌انگارانه قلمداد و تکذیب کرد؛ اما اکنون وزیر وقت اطلاعات گفته است: «در شورای نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. جمع‌بندی من این بود که با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان ردصلاحیت شوند و دلایل آن را توضیح دادم.» حال این روزها در جریان عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداهای این دوره ریاست‌جمهوری نیز که حضرتعالی فرمودید ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاه‌های مسوول شدید، متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت. من نیز مانند تعدادی از بزرگواران برای آنکه در فضای انتخابات تاثیر منفی نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که این مسائل صراحتا درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مطرح گردیده، از جنابعالی درخواست تظلم‌خواهی دارم».

وی در بند پایانی این نامه تاکید کرد: «در کنار بسیاری از دلسوزان، به عنوان فرزندی کوچک از پدر بزرگوارم می‌خواهم همچون گذشته اجازه تغییر مسیر جمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی را نداده و ایران را از پیچ خطرناک نجات دهید».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها