واکنش مظفر به اظهارات جمال عرف درباره برخی نظرسنجی‌ها

کد خبر: 1074106

نماینده ادوار مجلس گفت: مردم ما از ابتدای انقلاب نشان داده اند علیرغم مشکلات و با وجود نارضایتی‌هایی که از عملکرد برخی مسئولان دارند در انتخابات حضور خواهند یافت.

واکنش مظفر به اظهارات جمال عرف درباره برخی نظرسنجی‌ها

خبرگزاری تسنیم: حسین مظفر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، درباره اظهارات اخیر جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور درباره پیش‌بینی‌های پیرامون مشارکت مردم در انتخابات که میزان بین 37 الی 47 را بر اساس برخی نظرسنجی‌ها بیان کرده بود، اظهار داشت:کسانی‌که مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند نباید بر طبل یأس و ناامیدی مردم و تضعیف نظام بکوبند.

وی افزود: ما معتقدیم که مشارکت مردم حتما بالای 50 درصد خواهد بود و فضای عمومی انتخابات نیز گرم‌تر می‌شود و این تلاش‌هایی که انجام می‌شود تا مشارکت را کمرنگ نشان بدهد، از فریبکاری‌هایی است که رخ می‌دهد و شایسته‌ی نظام و مسئولان برگزاری انتخابات نیست.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: انقلاب تاکنون نشان داده که مردم ما علیرغم مشکلات و با وجود نارضایتی‌هایی از عملکرد برخی مسئولان در انتخابات حضور یافته‌اند. این‌گونه تلاش‌ها نمی‌تواند شایسته‌سالاری را تحت شعاع قرار بدهد و کاندیداهای حزبی وابسته به خود را مطرح کنند.

مظفر در ادامه درخصوص انصراف علیرضا زاکانی به نفع سید ابراهیم رئیسی نیز گفت: عقل سیاسی اقتضا می‌کند کاری کنیم تا سبد آرای اصولگرایان را افزایش داده و از پراکنده‌کاری پرهیز کنیم، تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود.

وی ادامه داد: ضمن احترام به نامزدهای اصولگرا و باور به اینکه هر کدام شایستگی‌هایی دارند اما چون نتوانستند مورد اجماع نیروهای انقلاب قرار بگیرند، به صلاح است که هرچه سریع‌تر امشب کنار رفته و اعلام کنند که آقای رئیسی اصلح است و به هواداران خود توصیه‌ی حمایت از آیت‌الله رئیسی را نمایند تا اجماع اکثریتی برای سبد آرای اصولگرایان شکل بگیرد و رئیس‌جمهورِ آینده با اقتدار بیشتری بر مسند ریاست جمهوری بنشیند.

این نماینده ادوار مجلس درباره اهمیت مشارکت مردم در عرصه انتخابات تصریح کرد: مشارکت مردم می‌تواند منشاء کارآمدی داخلی دولت و هم‌چنین منشاء عزت اقتدار بین‌المللی باشد، به‌ویژه زمانی که دندان طمع دشمنان به‌سوی منافع ما تیز شده و در این شرایط است که حضور مردم باید افزایش یابد. حتی کسانی که به‌خاطر مشکلاتِ موجود در انتخابات حضور نمی‌یابند نیز اگر مشارکت کاهش یابد، بدانند که فشار بین‌المللی بیشتر شده و مشکلات آن‌ها هم افزایش می‌یابد؛ این افراد نیز بر این باور باشند که مشارکت و حضورشان می‌تواند مشکلات را کاهش بدهد.

مظفر هم‌چنین خاطر نشان کرد: کسانی باید در رأس قوه مجریه قرار بگیرند که واجد شایستگی و صلاحیت‌های اساسی بوده و به مبانی و آرمان‌های نظام اسلامی و ولایت معتقد باشند تا کسی که در رأس قوه اجرایی کشور است، در نقش اپوزیسیونِ نظام قرار نگیرد. وقتی کسی رئیس‌جمهور می‌شود خودش شریک نظام است و باید پاسخگو باشد ولی متأسفانه افرادی در رأس قوه مجریه هستند که به‌جای اینکه پاسخگو باشند، برای فرار از ضعف‌های خود در نقش اپوزیسیون نظام نقش ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم ما باید مراقب باشند تا برخی خطاهای گذشته تکرار نشود و یک فردِ معتقد، توانمند و دارای باور به نظام و ساختارهای آن انتخاب شود که قانون اساسی را می‌شناسد و بعدا نگوید که «اختیاراتم کم بود و نگذاشتند و نتوانستم.»

این نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: مردم مراقبت باشند کسانی‌که از موضعِ اپوزیسیون و انتقاد به نظام وارد نامزدی برای ریاست جمهوری شدند حتما در آینده ناکارآمد خواهند بود و موجب تشتت مردم، اختلاف‌نظر و مشکلات فراوانی برای جامعه خواهند شد و برای نشان دادن ناکارآمدی خود نیز از جیب مردم هزینه می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها