انصرافی‌ها

کد خبر: 1074163

مهرعلیزاده، جلیلی و زاکانی در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی کنار کشیدند و تحلیل فضا قدری ساده‌تر شد.

انصرافی‌ها

گروه سیاست سایت فردا - آخرین روز از مهلت تبلیغات انتخاباتی با اخبار بسیاری همراه بود، به خصوص در ساعات پایانی. نامزدهایی که قصد انصراف داشته و تا دقیقه نود منتظر مانده بودند، بالاخره کنار رفتند. از مهرعلیزاده که با یک نامه دست‌نویس و در بامداد چهارشنبه تصمیم خود را به وزارت کشور اعلام کرد، گرفته تا سعید جلیلی که در سربرگ شورای عالی امنیت ملی نامه زد و تکلیف خود را معلوم کرد یا زاکانی که بعد از آن همه اصرار به ماندن و تکذیب اخبار انصراف خود، نهایتا کنار رفت.

حالا دیگر رئیسی مانده، رضایی، قاضی‌زاده هاشمی و همتی. وضعیت رئیسی قاعدتا بهتر از سایرین است زیرا رای جلیلی که تا همین دیروز در فضای انصراف نبود و برای رفتن به مرحله دوم می‌کوشید یا زاکانی که هر خبری مربوط به انصرافش را ناشی از ذوق‌زدگی رقیب می‌دانست؛ در سبد دارد. 

 

میزان رای محسن رضایی نیز که در ادوار قبلی مشخص بوده و به باور تحلیل‌گران خیلی بیشتر از قبل نخواهد بود. سبد رای قاضی‌زاده هاشمی نیز آنقدرها بزرگ نیست که تاثیری در نتیجه انتخابات داشته باشد. 

همتی اما خیلی امیدوار است. امیدش به پیام‌های حمایتی است که دیروز دریافت کرده است.  از حمایت تلویحی سید محمد خاتمی گرفته تا تاکید سیدحسن خمینی به رای صحیح. از حمایت صریح کروبی گرفته تا 15 حزبی که پشت او ایستاده‌اند. خودش هم دیشب در کلاپ هاوس آخرین حرف‌ها را زد. ظریف را هم به عنوان وزیرخارجه یا معاون اول معرفی کرده و منتظر است که تتمه محبوبیت او را از آن خود کند. 

حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه چیست. مردمی که پای صندوق می‌روند چه تصمیمی می‌گیرند. آنطور که اصلاح‌طلبان امیددارند، شگفتی می‌سازند یا آنطور که بر اساس نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود، رئیسی را راهی پاستور می‌کنند. آنطور که وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده ، نتیجه این رقابت ظهر شنبه مشخص خواهد شد پس باید تا آن زمان منتظر ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها