راز ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات 1400 از زبان عطریانفر

کد خبر: 1075211

عطریانفر برای ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات 1400 دلایل مختلفی را عنوان می کند از جمله اینکه شرایط اصلاح طلبان در انتخبات با اصولگرایان برابر نبود.

راز ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات 1400 از زبان عطریانفر

صبح نو: مقایسه انتخابات با انتخابات های گذشته باید گفت که مشارکت پایین تری داشتیم ، در تاریخ انتخابات ۴۰ ساله انتخابات ریاست جمهوری دراین دوره کمترین شاخص را شاهد بودیم و از این جهت یک آسیب است

*با توجه به شرایط تحریم و .. اگراین انتخابات را بررسی کنید می بینید که در مجموع، قابل قبول به نظر می رسد. به این معنا که این انتخابات بامشارکتی نزدیک به ۵۰ درصد یک اتفاق قابل قبول است. 

* وضعیت اصلاح طلبان برابر با اصولگرایان نبود.

*اصلاح طلبان  تا دقیقه ۹۰ هم امیدوامکان اینکه چه کسی می تواند در انتخابات حضور داشته باشد را نداشتند و تردید داشتندنامزدهای کلیدی این ها امکان مشارکت نداشتند،

تکرار می کنم خاتمی آن دوره(سال96) در یک فرصت سه ماهه قبل از برگزاری انتخابات بود و آن هم به صورت کاملا شفاف و روشن.

*آن تکرار می‌کنم قطعی و روی یک لیست مورد نظر بود، اما همین موضع مثبت جناب آقای خاتمی در این دوره بسیار دیرهنگام بود و آن هم بدون اشاره مستقیم و به صورت تلویحی.

*اگر اصلاح طلبان زمان کافی داشتند می توانستند پیام خود را با نفوذ بیشتری به بدنه خود انتقال دهند که این موضوع باعث افزایش مشارکت هم می شد و حجم مشارکت را چه بسا تا حدود ۶۵ درصد افزایش می داد.

*اکثریت قاطع از جامعه ما یعنی بالای ۷۰ درصد از جامعه ایران کلا غیرسیاسی است و این جامعه غیرسیاسی مطالبات و انتظارات خود را از حاکمیت دارد

*قشر خاکستری همواره مورد نظر و مورد طمع گروه‌های چپ و راست در کشور بوده است

*این که  تصور کنید جامعه ۸۰ میلیونی ایران،۴۰ میلیون طرفدار اصلاح‌طلبان هستند و ۴۰ میلیون طرفدار اصولگرایان، افراطی و غیر قابل پذیرش است.

* تصور نکنید که اگر امروز دو و نیم میلیون رای به آقای همتی داده شده است عدد کمی است، خیر عدد بسیار مهمی است و از لحاظ حزبی اهمیت دارد

*سیاست ورزی اصلاح طلبان پارتیزانی و چریکی است در حالی که جریان رقیب با یک امنیت خاطر و سازمان رزم سازمان یافته برخوردار است.

*جریان اصلاح طلب در آینده هم گرفتار رویش خواهد شد و هم ریزش.

*عملکرد دولت به واسطه حجم فشارها و محدودیت‌های بین المللی قابل دفاع است. 

*من از آقای روحانی هم به صفت روشنفکری و نخبه گرایی دفاع می کنم 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها