هاشمی: مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات، دولت روحانی بود

کد خبر: 1075852

محمد هاشمی عضو سابق کارگزاران گفت: پزشکیان و جهانگیری هم نمی‌توانستند رقیبی جدی برای رئیسی در انتخابات باشند و مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات، دولت روحانی بود.

هاشمی: مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات، دولت روحانی بود

محمد هاشمی عضو سابق کارگزاران گفت: پزشکیان و جهانگیری هم نمی‌توانستند رقیبی جدی برای رئیسی در انتخابات باشند و مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات، دولت روحانی بود.

وی در گفت‌وگو با مشرق اظهار داشت: من معتقدم اصلاح‌طلبانی چون پزشکیان و جهانگیری اگر تأیید صلاحیت می‌شدند نمی‌توانستند رقیبی قدرتمند در برابر رئیسی باشند.

وی اضافه کرد: نتیجه نیامدن اصلاح‌طلبان پشت همتی چه بود؟ اصلاح‌طلبان کاری که باید از اول انجام می‌دادند، روز آخر انجام دادند؛ هر کاری باید به‌موقع خود انجام شود؛ این اتفاق باعث شد همتی بدون پشتوانه حزبی وارد انتخابات شود. با دو هفته کار انتخاباتی که نمی‌توان رئیس‌جمهور شد.

وی گفت: هدف برخی جریان‌ها این بود که با زیر سؤال بردن شورای نگهبان میزان مشارکت را پایین آورند. این جریان و خط تحریمی در خارج و داخل هر سه یک هدف مشترک در سه زمین مختلف را دنبال می‌کردند.

نکته جالب آنکه حالا برخی از آن‌هایی که رأی نداده‌اند؛ آن‌هایی که رأی داده‌اند را سرزنش می‌کنند، همه بدانند که اصلاح‌طلبانی که رأی داده‌اند با نیت افزایش مشارکت در جبهه نظام قرار دارند و آن‌هایی که رأی نداده و تحریم کرده‌اند خواسته یا ناخواسته حرف آمریکایی‌ها، سعودی و رژیم صهیونیستی را می‌زنند.

محمد هاشمی خاطرنشان کرد: من به آقای خاتمی پیشنهاد می‌کنم راه جبهه اصلاحات را از برخی تندروها جدا کند. البته او چنین نظری ندارد و معتقد است باید جذب حداکثری کرد؛ تجربه به من می‌گوید این افراد به‌جز هزینه‌سازی چیزی به اصلاح‌طلبان اضافه نمی‌کنند؛ صلاح مصلحت خویش خسروان دانند!

عضو سابق کارگزاران تصریح کرد: متأسفانه مهم‌ترین دشمن همتی در انتخابات، دولت روحانی بود؛ من متوجه نمی‌شوم که چرا رئیس‌جمهور؛ آقای همتی را مجبور کرد تا استعفا بدهد، باوجود آنکه ایشان در بانک مرکزی برای خودش قائم‌مقام انتخاب کرده بود.

در همین حال به گزارش اعتماد آن‌لاین، حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز درباره تشتت در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان موسوم به ناسا در حمایت یا عدم حمایت از همتی گفت: واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند اما هیچ تفاوت معناداری بین اینکه همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما اینکه در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم اما نتیجه تغییری نکرد./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها