پاسخ تند اصلاح‌طلبان به حجاریان

اختلافات بالا گرفت

کد خبر: 1076328

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به توییت اخیر حجاریان گفت: اگر اینک کالبد بی جان اصلاحات روی میز تشریح است ، دلیلش تجویزهای نادرست و نابهنگام و پزشکان مدعی تخصص از جمله خود آقای حجاریان است.

اختلافات بالا گرفت

گروه سیاست سایت فردا - ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات اخیر، به خصوص معرفی نامزد و حمایت از عبدالناصر همتی که بعد از رد صلاحیت نامزدهای مورد علاقه‌شان انجام شد، برخی از چهره‌های رادیکال این جریان را حسابی عصبانی کرده است. مشخصا سعید حجاریان را . شاهد آنکه چند روز قبل در صفحه توییتر خود نوشت: « اصلاحات صندوق محور مُرد! اما قبل از تدفین شکوهمند باید به اتاق تشریح برده شود تا علت مرگ روشن شود. آیا مرگ به علت کهولت سن بوده است یا می توان رد پای قاتل یا قاتلانی را پیدا کرد؟» 

این سخن وی اما با واکنش‌های متعدد و بعضا تندی مواجه شد. مثلا حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه اخیر خود با «خبرآنلاین» در این باره گفته است: «اصلاح‌طلبی نمی‌میرد ممکن است افراد جابه جا شوند. الان بهزاد نبوی از کارگزاران جلوتر است.»

پاسخ مفصل‌تر و تندتر را اما محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پیش‌تر به حجاریان داده بود. او در گفت‌وگویی با «جهان صنعت» گفته بود: «اگر  اینک کالبد بی جان اصلاحات  روی میز تشریح  است ، دلیلش تجویزهای نادرست ، نابهنگام و تغذیه نامناسبی است که پزشکان مدعی تخصص در این حوزه از جمله خود آقای حجاریان انجام دادند  و موجب شدند که وضعیت عمومی این بیمار روز به روز بدتر شد تا جایی که به قول دیگر ایشان باید دفن شود».

وی تاکید کرد: «اگر قرار به تشریح جنازه اصلاحات است، اول باید دید که چه کسانی این بیمار را مدیریت کرده و چه داروهایی برایش تجویز کرده بودند. اگر قرار به کالبد شکافی جنازه است، پرونده تیم پزشکی بیمار هم باید بررسی شود. تیمی که عده‌ای از آنان بیش از بیمار و مقاومت بدنی او مقصر هستند. کسانی که یک روز می‌گویند تقلب شده و مردم را از صندوق رای ناامید می‌کنند اما  مدتی بعد به عنوان پزشک متخصص ، می‌گویند که تقلبی در کار نبوده و تشخیص ما اشتباه بوده است! مثل اینکه بعد از کندن دل و روده بیمار  بگویند بیمار سرطان  روده نداشته تومور مغزی داشته است  . لذا بعد از آنکه دل و روده آن را دور انداخته‌ایم باید سراغ مغر آن برویم! با همین رویکرد است که هم خود بیمار را زمین‌گیر و فلج نموده  و هم اطرافیان او یعنی مردم را دچار سردگمی کردند».

جوادی حصار با تاکید بر اینکه «این‌ها باید پاسخ دهند که چرا صندوق رای را از کارآمدی انداختند» گفت: «آنهایی که می‌گفتند فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا !  باید بگویند که می‌خواستند با چه کسی چانه‌زنی کنند  و موضوع چانه‌زنی آنان چه بود. چرا برای مردم توضیح ندادند که مساله آنها حضور در قدرت و صندوق رای هم ابزار آن بود اما امروز چون از نگاه آنان صندوق کارآمدی ندارد، از دفن اصلاحات می‌گویند و فکر نمی‌کنند که شاید دیگرانی می‌توانند از آن استفاده کنند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «در یک نگاه واقع‌بینانه اصلاحات یک امر تدریجی است و آنچه که باید اصلاح شود، اصلاح در مدیریت اصلاحات است. دوره مدیریت اصلاح‌طلبان توسط جریان‌هایی مثل آقای حجاریان و تاجزاده با همه احترامی که برایشان قائل هستیم، به پایان رسیده است. اینها نمی‌توانند در چارچوب حاکمیت اصلاحی ایجاد کنند و ادامه رفتار آنان به منازعات غیرقابل کنترلی می‌رسد. به باور من ظرفیت روانی، فرهنگی و سیاسی جامعه ما اجازه این خرده فرمایش‌ها را به این عزیزان نمی‌دهد. جامعه امروز در شرایطی نیست که پشت سر این‌ها راه بیفتد و با  امر و نهی شان پیروی نشان بدهد  این چه گفتمانی است که یک روز می گوید اصلاحات مرد ، یک می گوید صندوق رای مرد  از این مرده انگاری چه می جویند  همین نگاه مرگ محور از اول انقلاب  ما را دچار مصیبت کرده است  مگر  ما در دوم خرداد نگفتیم زنده باد مخالف من ! ؟ ».

جوادی حصار تاکید کرد: «اصلاحات را در هیچ محضری به نام این‌ دوستان‌ ارجمند سند نزده‌اند. بلکه اصلاحات امری عمومی است که سند مشاع دارد. همه دلدادگان به ایران و مردمش  به سهم خودشان در پروسه اصلاح‌طلبی و در پروژه چگونگی مداخله در امر تعیین سرنوشت به خصوص در انتخابات‌ها سهم مساوی دارند و بسته به تلاشی که می‌کنند، می‌توانند سهم خود را افزایش دهند».

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ضمن احترام برای این دوستان ارجمند و پاسداشت قدر و قیمت تلاش های ارزشمند آنان  معتقدم که اول باید کارنامه مدیران پروسه اصلاحات در این چند سال مورد واکاوی قرار بگیرد. کسانی که هر روز و در هر دوره انتخاباتی به شکلی باعث سردرگمی و کاهش توان اصلاحی کشور شده و چون ظاهرا نظریات خودشان به پایان خط رسیده‌، می‌گویند اصلاحات مرده است.»

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها